خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۷۹

ایجاد برند یک بخش مادی و معنوی دارد. ما باید به دنبال ایجاد برند‌های ملی باشیم. بخشی از اقتصاد مقاومتی با مصرف داخلی محقق می‌شود. نسل جدید با برند‌ها زندگی می‌کنند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید برندهای بزرگ داخلی داشته باشیم و تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر جامعه سعادتمند می‌خواهیم باید تولید محور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علی ربیعی» که در دومین دوره معرفی بر‌ترین شرکت‌ها منطقه آذربایجان در مجتمع پتروشیمی تبریز سخن می‌گفت، افزود: تنها با پول نمی‌توان کشور را اداره کرد. همچنان که دیدیم پول حاصل از فروش نفت در ۸ سال گذشته که با آن می‌توان چندین کشور را ساخت برای کشور ما نتیجه‌ی خاصی نداشت. با پول پاشیدن به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: ثروت ما ۲۳ میلیون شغل موجود در کشور است و ما با چندین ساعت کار کارگران می‌توانیم کشور را بسازیم. ما نباید به حال چین و ژاپن و مالزی افسوس بخوریم. تحلیل گران می‌گویند ما با ظرفیت‌ها و منابعی که داریم می‌توانیم ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم و این منوط به کار و تلاش بیشتر به همراه خلاقیت است.

وزیر کار با تاکید بر لزوم توجه و دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کار، تولید، اقتصاد و فرهنگ گفت: ثروت ما میزان کار در کشور ماست. مردم ما نگران فراهم کردن بی دغدغه سفره‌های هستند و آن جز با کار و تلاش بیشتر و پیوند دادن آن با ایده و فکر و و داشتن کارگران ماهر قابل دسترسی نیست.

ربیعی تاکید کرد: ایران ظرفیت جهشی بالایی دارد و امروز به جز کار و تلاش و تولید محور شدن چاره دیگری نداریم. اگر تولید محور بشویم اخلاق هم در جامعه اصلاح می‌شود. کارگر و کار آفرین نمونه باید و کسانی که بیشتر در جامعه کار می‌کنند باید ارزش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: نباید کتاب‌های درسی ما با آب و نان دادن به بچه‌ها شروع شود؛ ما باید برای اینکه کار آفرینی را در جامعه توسعه دهیم، با تغییر فرهنگ آن را عملی کنیم. برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای تولید محور شدن بیشتر است و هر کسی دلش برای آینده کشور می‌سوزد باید به دنبال این موضوع باشد. باید به دنبال مصرف کالاهای ایرانی باشیم؛ مصرف داخلی ما هم ملی نیست حتی شانه و گردوی ما هم چینی شده، انگور مصری و سیب شیلیایی نیز خوردیم، برندهای ما دارند می‌روند، کفش ملی ما یک برند در منطقه آسیا بود، طعم چای ما زمانی در ترکمنستان یک برند بود.

وزیر کار پایان گفت: ایجاد برند یک بخش مادی و معنوی دارد. ما باید به دنبال ایجاد برند‌های ملی باشیم. بخشی از اقتصاد مقاومتی با مصرف داخلی محقق می‌شود. نسل جدید با برند‌ها زندگی می‌کنند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید برندهای بزرگ داخلی داشته باشیم و تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند.

ربیعی در ادامه در این مراسم از کتاب صنعت و اقتصاد آذربایجان رونمایی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز