خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران واحد نگهداری از خطوط راه آهن برای دریافت مطالبات در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۵۰

کارگران واحد تعمیر ونگهداری از خطوط راه آهن از مدیریت شهر درخواست کردند در سال جدید پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه و سایر مطالبات عقب افتاده صنفی آن‌ها باشد.

تعدادی از کارگران واحد تعمیر ونگهداری از خطوط راه آهن در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با توقعات کارگران این واحد خدمات ریلی از مسئولان در سال جاری گفتند: کارگران واحد نگهداری از خطوط حافظ امنیت ریلی کشور هستند بنابراین چگونه کارگران خطوط ابنیه فنی می‌توانند با داشتن مشکلات صنفی فراوان، امنیت ریلی کشور را تامین کنند.

آن‌ها با بیان اینکه در صورت وقوع هر مشکل و حادثه‌ای مسئولیت آن برعهده کارگران ریلی نیست، ادامه دادند: ماه‌هاست منتظر پرداخت مطالبات معوقه خود در زمینه برخی مزایای عرفی و مناسبتی و همچنین حق لباس و اضافه کاری‌ها هستیم. شرایط اقتصادی سخت است و این تأخیر در پرداخت‌ها و نبود امنیت شغلی بیشتر ما را تحت فشار روحی و جسمی قرار می‌دهد.

آن‌ها افزودند: ریشه اصلی مشکلات ما کارگران حضور پیمانکاران مختلف در خطوط ریلی راه‌آهن است. سال‌ها تجربه حضور پیمانکاران در مجموعه راه‌آهن نشان داده که مدیران پیمانکاری هیچ تاثیری بر فرآیند تولید و کار ندارند.

کارگران با اشاره به اینکه ما خواستار حذف شرکت‌های پیمانکاری در مجموعه خطوط ریلی هستیم، در ادامه افزودند: سالهاست این موضوع را پیگیری می‌کنیم اما متاسفانه مسئولان با بی‌توجهی به مطالبات قانونی ما هنوز هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و تغییر نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر کرده است.

همچنین کارگران درباره سایر مطالبات صنفی خود تصریح کردند: رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه رمبارک رمضان و دادن لباس و کفش کار بخش دیگری از مطالبات کارگران واحد نگهداری از خطوط ریلی است که هنوز به صورت کامل پرداخت نشده و این مسئله امروز باعث ایجاد گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.

آن‌ها با تاکید بر اینکه کارگر واحد تعمیر و نگهداری از خطوط راه آهن بعد از سال‌ها کار در خطوط ریلی از ادامه کار با پیمانکاران خسته شده‌اند، در ادامه خواستار اجرای طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل خود هستند اما به دلیل نداشتن نماینده صنفی اجرای این طرح‌ها عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز