خبرگزاری کار ایران

یک کاندیدای انتخابات مجلس تاکید کرد:

وزیر شهرسازی به خاطر عدم اجرای وعده یک میلیون مسکن استیضاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۷۸

نباید به دلیل فقدان امنیت شغلی کارگر به خودکشی فکر کند

حمید فرودسی با اشاره به مشکل قراردادهای موقت و سفید امضای کارگران گفت: بدون ورود مجلس به این موضوع، مساله امنیت شغلی و قراردادهای یک ماهه و سه ماهه حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید فردوسی (حقوقدان و کاندیدای حامی جامعه کارگری از حوزه انتخابیه تهران) درباره مشکلاتی که در مجلس در حوزه معیشت و مسکن اقشار فرودست جامعه باید مورد رسیدگی قرارگیرد، توضیح داد. 

وی با اشاره به اینکه حدود سه دهه در حوزه کارگری و روابط کار حضور داشته و مشکلات این بخش را از نزدیک لمس کرده است، گفت: عدم تناسب بین هزینه و درآمد کارگران اصلی‌ترین موضوع جامعه کارگری است. فاصله بین مزد و معیشت در ایران کاملا تبعیض‌آمیز است. برای مثال حتی در مجموعه‌های ثروتمند خودروساز دولتی، کارگران یک سوم مدیران میانی سفارشی حقوق دریافت می‌کنند و این تبعیض در همه جا وجود دارد. 

فرودسی با اشاره به مشکل قراردادهای موقت و سفید امضای کارگران گفت: بدون ورود مجلس به این موضوع، مساله امنیت شغلی و قراردادهای یک ماهه و سه ماهه حل نمی‌شود و قانون کار باید در این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد. 

این کاندیدای داوطلب از حوزه انتخابیه تهران با بیان اینکه «بحث مسکن برای اکثریت جامعه مهم است» گفت: مجلس باید در حوزه تامین مسکن فرودستان جامعه باتوجه به تاکید قانون اساسی ورود کند. باید با امضای نمایندگان از وزیر شهرسازی فعلی که درست عمل نکرده و به وعده مسکن یک میلیونی جامه عمل نپوشانیده و به اعتراف خودش درصد اندکی از آن را عملیاتی کرده، سوال کرد و در مرحله بعدی وی باید استیضاح شود. علاوه بر این موضوع، مثلا بحث مالیات بر خانه‌های خالی برای کنترل قیمت مسکن روی زمین ماند و مجلس باید محکم روی این قانون می‌ایستاد. 

وی با بیان اینکه هیچ تناسبی بین حقوق کارگر و بازنشسته و بحث مسکن وجود ندارد، اظهار کرد: راهکارهای متعددی برای حل معضل مسکن وجود دارد. اما قاعدتا با اقداماتی مثل وام ۱۵۰ میلیون تومانی یک زوج جوان نمی‌توانند تشکیل خانواده دهند. به ویژه اینکه این روزها بسیاری از دختران جامعه واقعا نمی‌توانند برای خود جهیزیه تهیه کنند و این باعث ایجاد مشکلات اجتماعی متعدد در جامعه می‌شود. 

فردوسی با تاکید بر اینکه مصوبه افزایش سن بازنشستگی باید اصلاح شود، گفت: این عادلانه نیست بازنشسته تامین اجتماعی با این حقوق دریافتی سن بازنشستگی بالا داشته باشد. در حوزه کارگری ما شرایط بغرنجی داریم، به نحوی که مثلاً همین سال گذشته یک کارگر جوان شرکت پگاه به خاطر اخراج خودکشی کردند و این واقعا زیبنده جامعه ایران و کشور غنی ما نیست. ما به این مسئله باور داریم اساسا که نباید به دلیل فقدان امنیت شغلی، هیچ کارگری حتی به مقوله خودکشی فکر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز