خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان تاکید کرد؛

شهرداری‌ها موظفند تا ماه رمضان مطالبات کارگران را بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۴۵

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: شهرداری‌های استان تا ماه رمضان فرصت دارندمطالبات معوقه کارگران خود را بپردازند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل احمدزاده در نشست هم‌اندیشی با بازرسان کار و کارشناسان روابط کار استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دادستانی استان از ابتدای امسال در راستای حمایت از حقوق کارگران، مسائل پیرامونی این قشر زحمتکش را رصد می‌کند.

وی افزود: بنابر گزارش‌های دریافتی، بخشی از کارگران شهرداری‌ها بخصوص در شهرستان‌های زاهدان و ایرانشهر، مطالبات عقب افتاده‌ای دارند که به این شهرداری‌ها تا شروع ماه رمضان فرصت داده می‌شود تا نسبت به پرداخت تمامی معوقات کارگران خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی ماه‌های گذشته اقدامات نظارتی و اجرایی مناسبی از سوی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احیای حقوق عامه صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

احمدزاده گفت: در اجرای ماه ۱۰۵ قانون کار، بازرسان کار در صورت شناسایی خطری که احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد، می‌بایست برای پیگیری فوری قضایی و صیانت از جان کارگران، موضوع را به مرجع قضایی اطلاع دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با اقدامات انجام شده، میانگین حقوق عقب افتاده کارگران در این استان از ۶ ماه به دو و نیم تا ۳ ماه کاهش پیدا کرده است.

خلیل‌احمد سلامی افزود: بیشترین میزان معوقات مربوط به شهرداری‌ها است که باید مورد توجه و پیگیری جدی و فوری این مجموعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طی ده ماهه گذشته از سال جاری، دو هزار و ۸۲۲ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها از ۶۳ روز در سال ۱۴۰۰، امروز به ۲۵ روز کاهش یافته است.

سلامی یادآور شد: ۳۵ درصد دعاوی در مراجع حل اختلاف کار استان؛ بصورت سازشی حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز