خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش‌بینی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد اعتبار برای افزایش حقوق کارگران خدمات شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۰۳۰

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با بیان این که حداقل حقوق ماهانه پاکبان‌های تهرانی در سال آینده به حدود ۱۲ میلیون تومان خواهد رسید، گفت: شورای شهر تهران برای افزایش حقوق کارگران حوزه خدمات شهری، بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری پیش‌بینی خواهد کرد.

«مهدی پیرهادی»، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات برنامه مدیریت شهری پایتخت برای افزایش حقوق پاکبان‌ها در سال ۱۴۰۳ توضیح داد: براساس طرح جامع تنظیف شهر تهران، تمام قراردادهای منعقده با پیمانکاران حوزه خدمات شهری در سطح مناطق ۲۲گانه پایتخت اصلاح شده است که یکی از مهمترین مزیت‌های این اقدام، ساماندهی نحوه به‌کارگیری و پرداخت حقوق و مزایا به کارگران فعال در حوزه خدمات شهری بخصوص رفتگران محترمی است که مشغول نظافت معابر شهر تهران هستند. 

وی افزود: توجه به موضوعات کارگری که جزو اقشار کم‌برخوردار جامعه محسوب می‌شوند، از جمله مهمترین دغدغه‌های دوره کنونی مدیریت شهری پایتخت بوده است و شورای اسلامی شهر نیز در کنار شهرداری، اصرار زیادی بر افزایش حقوق پاکبان‌ها دارد؛ بنابراین آن‌طور که مسئولان شهرداری تهران اعلام کرده‌اند، قرار است در سال آینده پرداختی ماهانه به پاکبان‌ها، براساس ضوابط قانون کار و ساعات شغلی تعریف‌شده در این قانون، حدودا به ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد و شورای شهر نیز نظارت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ حتما این وعده مدیران شهرداری محقق شود. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: تا پیش از اصلاح قراردادها، برخی کارگران حوزه رفت‌وروب معابر بین ۵ تا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند و در یک ماه گذشته با اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران، شاهد بهبود وضعیت پرداختی به رفتگران شهرداری تهران بوده‌ایم. با تداوم این روند و براساس مصوبات شورای عالی کار، حداقل دریافتی ماهانه این عزیزان در سال آینده به حدود ۱۲ میلیون تومان خواهد رسید. در همین راستا نیز شورای شهر تهران برای افزایش حقوق کارگران حوزه خدمات شهری، بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری پیش‌بینی خواهد کرد. 

پیرهادی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر چارچوب‌های افزایش حقوق کارگرانی که در حوزه نظافت معابر، جمع‌آوری پسماند و حمل زباله فعالیت می‌کنند، مشخص شده است و در ادامه، چارچوب‌های افزایش پرداختی به کارگران حوزه فضای سبز و دیگر بخش‌های خدمات شهری نیز مشخص خواهد شد؛ چراکه ما معتقدیم با توجه به تورم موجود در کشور و رشد قیمت کالاهای اساسی، بهترین راهکار کمک به رفع شرایط دشوار معیشتی کارگران شهرداری تهران، افزایش محسوس حقوق و مزایای آن‌ها است. البته در کنار افزایش پرداختی این عزیزان، اعتباراتی نیز برای ارائه بسته‌های معیشتی ویژه به آن‌ها در بودجه سال آینده شهرداری در نظر گرفته خواهد شد. 

وی در پایان گفت: برای بهبود وضعیت خدمات درمانی کارگران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است که این عزیزان بتوانند به صورت رایگان از خدمات درمانگاه‌های شرکت شهر سالم بهره‌مند شوند و خانواده‌هایشان نیز با حداقل هزینه از این خدمات بهره ببرند. همچنین اصلاح قراردادهای منعقده با پیمانکاران باعث شده است که تمام کارگران قانونی حوزه رفت‌وروب معابر و سایر بخش‌های خدمات شهری از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند که این مساله نیز به بهبود وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی این عزیزان و خانواده‌های آن‌ها کمک خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز