خبرگزاری کار ایران

در تذکرات اعضای شورای شهر مطرح شد؛

تاکید شورائیان بر لزوم ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران/ رقم معامله‌شده برای تهاتر ورزشگاه تختی ۷ برابر حد مجاز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۰۰

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود در یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت ضمن تاکید بر لزوم ترمیم حقوق کارکنان شهرداری، به این موضوع اشاره کردند که رقم معامله‌شده برای تهاتر ورزشگاه تختی با ۷ ورزشگاه دیگر، ۷ برابر حد مجاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورا در تذکر امروز خود در یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اجرای خط ۷ مترو و پروژه بزرگراه شهید شوشتری، ورزشگاه تختی با ۳۴ هزار متر مربع به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال توسط شهرداری به وزارت ورزش و جوانان تحویل داده شده و ۷ ورزشگاه به متراژ ۱۵۳ هزار متر مربع توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران تحویل گرفته شده است. 

وی با بیان این که تمام معاملات شهرداری باید براساس صرفه و صلاح و آیین‌نامه معاملات و مصوبه شورا انجام شود، خاطرنشان کرد: ارزش مالی این معامله ۳۱ هزار میلیارد ریال است، در حالی که شهردار مجاز است تنها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معامله با بانک‌ها، نهادها و مجموعه‌ها انجام دهد و رقم معامله‌شده برای تهاتر ورزشگاه تختی با ۷ ورزشگاه دیگر، ۷ برابر حد مجاز است. 

شمس احسان با تاکید بر این که امضاکنندگان صورت‌جلسه به این موضوع واقف بودند که این مصوبه نیازمند رعایت موارد قانونی است، تصریح کرد: تهران حتما به ایجاد بزرگراه‌ها و توسعه خطوط مترو دارد، اما تهاتر ۷ ورزشگاه به مساحت ۱۵۳ هزار متر مربع در شهری که سرانه ورزشی پایینی دارد، اقدام مناسبی نبوده است؛ لذا از شهردار تهران می‌خواهیم ضمن اخذ مجوزهای لازم از شورا، گزارشات اقدامات مربوطه را به پارلمان شهری ارائه دهد. 

چرا مسئولان شهرداری تهران، مصیبت‌های پرسنل را نمی‌بینند؟ 

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: نیروی انسانی هر سازمانی با ارزش‌ترین دارایی آن سازمان است و اگر به نیروها توجه کافی نشود، آن سازمان با مشکل روبه‌رو می‌شود. 

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را برای ترمیم حقوق کارکنان دولت به تصویب رسانده است، تاکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور در راستای اجرای این مصوبه، اضافه شدن رقم ثابتی را به حقوق کارکنان ابلاغ کرده که با اعتراض دیوان عدالت اداری همراه بوده است و رای دیوان عدالت و لغو بخشنامه در راستای احقاق حقوق کارکنان صورت گرفته است. 

پیرهادی با تاکید بر این که دو وزارتخانه و برخی شهرداری‌ها، رای دیوان عدالت اداری را اجرا کرده‌اند، اظهار داشت: ما در شورای شهر تهران این موضوع را مطالبه کردیم و رئیس شورا نیز نامه‌ای در این خصوص ارسال و اعلام آمادگی کرده است که ارقام ترمیم حقوق در اصلاحیه بودجه لحاظ شود. در این شرایط از مسئولان شهرداری می‌پرسیم چرا این مسائل و مصیبت‌های پرسنل را نمی‌بینید؟ 

وی در ادامه تاکید کرد: نباید از این موضوع به‌راحتی بگذریم. کارکنان شهرداری هر روز با ما تماس می‌گیرند و حقوق خود را مطالبه می‌کنند. ما نمی‌خواهیم از منابع دولتی استفاده کنیم و برای این کار باید از منابع داخلی شهرداری که در شورا مصوب می‌شود، استفاده شود؛ لذا از شهرداری می‌خواهیم نسبت به ترمیم حقوق کارکنان اهتمام داشته باشد. 

انتقاد از سد معبر توسط نمایشگاه‌های خودرو 

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: شهرداری تهران از همین حالا باید لایروبی انهار را آغاز کند. اگر این اقدام انجام نشود، شاهد آب‌گرفتگی معابر در روزهای بارندگی خواهیم بود که زیبنده شهر ما نیست. 

وی با اشاره به معضل سد معبر صنوف اظهار داشت: چطور اجازه می‌دهیم که در نمایشگاه‌های خودرو، یک‌ونیم لاین خیابان با خودروها اشغال شود که به نوعی تفاخر و تکاثر است و علاوه بر این که حقوق مردم تضییع می‌شود، به نوعی رخ کشیدن دارایی افراد معدودی است. 

عباسی تاکید کرد: تقاضای بنده این است که شهرداری از این موضوع به هیچ عنوان کوتاه نیاید؛ پیاده‌رو محل تردد افراد است. ما می‌بینیم برخی رستوران‌ها پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند و مردم ناچارند در خیابان تردد کنند و جان آنها در خطر خواهد بود. خواهش می‌کنیم این موضوع به شکل شایسته‌ای رفع شود. 

راهی برای تردد در ورودی بازار باقی نمانده است 

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به تذکرات عباسی و پیرهادی گفت: در ورودی بازار یا دستفروشان ایستاده‌اند یا موتورسیکلت در آن پارک شده است و با وجود اقداماتی که انجام شده، راهی برای تردد باقی نمانده است. 

وی در پایان گفت: در موضوع لزوم ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران و رای دیوان عدالت اداری، بنده نامه‌ای ارسال کردم و پاسخ‌هایی نیز توسط مسئولان مربوطه داده شد، اما آنچنان که باید متوجه پاسخ‌ها نشدم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز