خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری خاش همچنان در انتظار دریافت معوقات

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۷۰

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه نزدیک به ۱۶۰ کارگر شهرداری خاش در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

تعدادی از کارگران شهرداری خاش در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: در شهرداری خاش حدود ۱۶۰ کارگر قراردادی و شرکتی مشغول کارند که بین یک ونیم تا سه ونیم ماه حقوق معوقه پرداخت نشده دارند.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری خاش، از پرداخت به موقع مزایای مزدی، عیدی و سنوات محروم هستیم.

به گفته یکی از کارگران، مشخص نیست که عیدی ما کارگران چه زمانی و چه مبلغی پرداخت می‌شود: حدود سه سال پرداخت عیدی ما کارگران در زمان شهردار سابق به صورت کارمندی پرداخت شده و مابه‌التفاوت آن هنوز پرداخت نشده است.

این کارگر در ادامه تصریح کرد: ما از بدو شروع به کارمان هر ماه حقوق خود را با تاخیر چند ماهه دریافت کرده‌ایم به همین دلیل دریافت حقوق به موقع برای من وهمکارانم به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

یکی دیگر از کارگران شهرداری خاش در ادامه اضافه کرد: در شهرداری خاش حدود ۱۶۰کارگر مشغول کارند که ۶۰ نفر آن‌ها طرف قرارداد با شهرداری‌اند و مابقی کارگران شرکتی و تحت مسئولیت پیمانکارند که همگی مشکل مشابه دارند. در این میان فقط حقوق کارگران قراردادی تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از درخواستهای ما این است که در پرداخت حقوق یک نظام هماهنگ وجود داشته باشد. کف و سقفی برای حقوق تعیین شود و همه آن را بگیرند، گفت: یک کارگر حتی اگر حداقل مزد با تمام مزایای مزدی را هم دریافت کند باز نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند، چه برسد به اینکه این کارگر همسر و فرزند هم داشته باشد! بنابراین لازم است مدیریت شهری خاش نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز