خبرگزاری کار ایران

یک کاندیدای انتخاباتی جامعه کارگری:

ساماندهی قراردادهای موقت و اصلاح فصل ششم قانون کار، دو برنامه جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۲۴

اکبر قربانی گفت: ما تلاش خواهیم کرد در جهت ساماندهی قراردادهای موقت تلاش کنیم به گونه‌ای که آرامش به جامعه کارگری بازگردد.

اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) که از حوزه تهران، اسلامشهر، ری و پردیس برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده است، در ارتباط با اصلی‌ترین برنامه‌های انتخاباتی خود به خبرنگار ایلنا گفت: مبنای برنامه‌های ما، حمایت از کارگران و اقشار فرودست جامعه است؛ امروز بیش از ۶۵ درصد جمعیت کشور را کارگران و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهند و بهبود وضع اقتصادی کشور به معنای بهبود وضعیت این جمعیت انبوه است.

او در ارتباط با سرفصل برنامه‌های خود به چند مورد اشاره کرد: ما تلاش خواهیم کرد در جهت ساماندهی قراردادهای موقت تلاش کنیم به گونه‌ای که آرامش به جامعه کارگری بازگردد؛ نباید بیش از ۹۵ درصد کارگران شاغل، قرارداد موقت داشته باشند. حذف پیمانکاران در کارهای با ماهیت مستمر، یک هدف اصلی دیگر در همین مسیر است که امنیت شغلی کارگران را احیا می‌نماید.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه‌های اصلی، تلاش در جهت دائمی کردن بیمه‌های بیکاری با استفاده از بودجه عمومی دولت است.

باقری، «ساماندهی کارگران خارجی با صدور شناسنامه کار و مجوز از وزارت کار» را یکی دیگر از برنامه‌های خود دانست و گفت: بایستی کارگران مهاجر ساماندهی شوند تا بازار کار کشور به ثبات و آرامش برسد.

این کاندیدای انتخاباتی جامعه کارگری افزود: حل مشکلات و نارسایی‌های بیمه کارگران ساختمانی، یکی دیگر از برنامه‌های اصلی است؛ در حال حاضر صدها هزار کارگر ساختمانی کشور فاقد بیمه هستند و از قضا بیشترین حوادث کار نیز برای همین کارگران زحمتکش اتفاق می‌افتد.

به اعتقاد باقری، تقویت تشکل‌یابی کارگران با اصلاح فصل ششم قانون کار، یکی دیگر از اهداف اصلی است که می‌تواند قدرت چانه زنی کارگران را افزایش دهد.

او اضافه کرد: ساختار درمانی کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که چندگانگی نظام درمان و تعرفه‌ها از میان برداشته شود؛ صفر تا صد درمان کارگران بایستی رایگان ارائه شود و این یک هدف بسیار مهم و کلیدی است.

این کاندیدای انتخاباتی ادامه داد: ایجاد فضای امن برای اشتغال بانوان و رفع هر نوع تبعیض جنسیتی، یکی دیگر از برنامه‌هاست که با قدرت پیگیری خواهد شد؛ بهبود وضع اشتغال و معیشت زنان کارگر به خصوص زنان سرپرست خانوار، بایستی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته باقری، برای بهبود شاخص‌های اقتصاد باید با تمام توان از تولیدات داخل حمایت شود تا بتوانیم به «اشتغال پایدار» دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز