خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

رویه جدید بررسی عناوین شغلی متقاضیان بازنشستگی سخت و زیان‌ آور اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۱۸

باقری گفت: تغییر رویه در نحوه بررسی عناوین شغلی متقاضیان بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و ارجاع آنان به مراجع حل اختلاف ادارات کار، علاوه بر ازدحام و ایجاد تنش بین کارگران و کارکنان شعب تامین اجتماعی، کارگران را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) با انتقاد از رویه بررسی عناوین شغلی متقاضیان بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، سازمان تامین اجتماعی با کارشکنی و تغییر رویه در نحوه بررسی عناوین شغلی متقاضیان بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و ارجاع آنان به مراجع حل اختلاف ادارات کار، علاوه بر ازدحام و ایجاد تنش بین کارگران و کارکنان شعب تامین اجتماعی، موجب نارضایتی و اعتراض جامعه کارگری شده است. 

وی افزود: در شرایط سیاسی کنونی که تمامی احزاب و سازمان‌ها به دنبال جلب رضایت و جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند، این اقدام از سوی سازمان تامین اجتماعی باعث دلسردی، نارضایتی جامعه کارگری و تضییع حقوق شاغلین در مشاغل سخت و زیان‌آور شده است. 

باقری تصریح کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر اظهارنظر و عملکرد کارشناسان سازمان داشته باشند و نسبت به تصمیم و اقدامات مذکور تجدیدنظر نمایند. 

این عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: تا ماه قبل جهت بررسی عناوین شغلی کارگر، ماه‌هایی که فاقد عنوان شغلی یا نامشخص بود و ماه‌هایی که عنوان شغلی جنبه عام داشت (مانند کارگر، اپراتور، تکنسین و…) به پرونده پرسنلی کارگر مراجعه و از احکام پرسنلی استخراج می‌شد و در صورت داشتن عنوان شغلی سخت و زیان‌آور مورد محاسبه قرار می‌گرفت. 

وی ادامه داد: با این روند جدید در تامین اجتماعی، ایام مذکور مشمول فرآیند تغییر عنوان شغلی در مراجع حل اختلاف اداره کار و مشمول پرداخت مجدد مبالغ هنگفت به سازمان تامین اجتماعی می‌شود که امکان دارد کارفرمایان شرکت‌های بزرگ و دولتی تحت فشار و شرایط خاص از این موضوع تمکین کنند، ولی شرکت‌های خصوصی توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و عدم پرداخت مبالغ باعث تضییع حقوق کارگران در هنگام بازنشستگی می‌شود و بعضاً کارگرانی که با شرایط قبلی بازنشست می‌شدند، اکنون در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد مطالبه سازمان، برای بازنشستگی باید سنوات بیشتری کار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز