خبرگزاری کار ایران

انتقاد کنفدراسیون بین‌المللی تشکل‌های کارگری از اخراج کارکنان آژانس امدادی آنروا ببا فشارهای اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۲۲

ITUC اعلام کرد: ۹ کارمند آژانس امدادی آنروا طی ماه گذشته با فشار دولت صهیونیستی توسط UNRWA اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ITUC، کنفدراسیون بین المللی تشکل‌های کارگری اعلام کرد در ماه‌های اخیر دولت اسرائیل برای کارکنان آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد (UNRWA) مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است. 

این اتحادیه بین المللی اعلام کرده است: ۹ کارمند این آژانس طی ماه گذشته با فشار دولت صهیونیستی توسط UNRWA اخراج شده‌اند و دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل (OIOS) در حال تحقیق پیرامون این موضوع است. 

آنروا همچنین یک گروه بازنگری مستقل را برای ارزیابی اینکه آیا کارکنان فلسطینی این آژانس بی‌طرفی خود را حفظ کردند، برای پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی به آنروا تشکیل داده است. 

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC گفته است: کارکنان عرب فلسطینی آنروا در ماه گذشته با فشار اسرائیل اخراج شدند و اقدام مذکور به این بهانه صورت گرفته که در جریان حملات ارتش به مردم غزه و بحران انسانی این منطقه، کارکنان UNRWA به نیروهای حماس کمک کرده‌اند. 

وی ادامه داده است: برخی دولت‌ها تلاش کردند تا با فشار آوردن به آنروا، این نهاد را از اقدامات بشردوستانه خود مثل کمک به فلسطینیان باز دارند. این درحالی است که محروم کردن UNRWA از کمک مالی، فلسطینیان را در شرایطی که بیشترین نیاز را به حمایت دارند، تنها می‌گذارد. 

سازمان ملل متحد به ادعاهای دولت نتانیاهو درباره آنروا به سرعت واکنش نشان داد و در حال بررسی همه اتهامات وارده به آن است. 

کابینه نتانیاهو ادعا کرده بود که کارکنان آژانس امدادرسانی سازمان ملل به اسم کمک‌های بشردوستانه به نیروهای حماس امدادرسانی کرده و خدمات انجام می‌دهند. 

سازمان ملل از کشورهای جهان و به ویژه جهان عرب خواسته تا باوجود ادعاها به آژانس امدادرسانی آنروا و سازمان ملل برای کمک به مردم غزه حمایت کنند. 

ITUC نیز طی بیانیه‌ای، اخراج کارمندان عرب فلسطینی آژانس آنروا را محکوم و خواهان بازگشت به کار افرادی شده است که به اتهامات واهی از کار اخراج شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز