خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون بین المللی تشکل های کارگری خواستار پاسخِ دولت قزاقستان به کارگران نفتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۸۸

ITUC نقض حقوق کارگران در مناقشه چند ماه اخیر شرکت نفت سبک قزاقستان را محکوم و از دولت این کشور خواست تا به مطالبات کارگران پاسخ گوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه ITUC، تشکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) خواستار مذاکره و توقف فشارها علیه کارگران اعتصابی نفت قزاقستان شد.

ITUC نقض حقوق کارگران در مناقشه چند ماه اخیر شرکت نفت سبک قزاقستان را محکوم و از دولت این کشور خواسته تا به مطالبات کارگران پاسخ گوید.

لوک تراینگل، دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، در نامه‌ای به رئیس جمهور قزاقستان خواستار لغو تمامی فشارها، بازداشت‌ها و محکومیت‌های قضایی علیه کارگران اعتصابی شده و اقدامات لازم برای اطمینان از حل این مناقشه کارگری از طریق گفتگوی اجتماعی و مذاکره را پیشنهاد داده است.

این تشکل جهانی از رئیس‌جمهور این کشور خواسته است به مقاوله‌نامه‌های بنیادین سازمان جهانی کار در زمینه احترام به آزادی تشکل‌های کارگری پایبند باشد.

حدود پانصد نفر از کارگران اتحادیه صنفی کارگران نفت و انرژی قزاقستان از پاییز سال گذشته میلادی (مهرماه امسال) اعتصاب خود را علیه شرکت وست اویل این کشور در اعتراض به عدم افزایش حقوق طی دو سال اخیر، به صورت پراکنده شروع کرده بودند که با برخورد دولت و دستگاه قضایی و پلیسی قزاقستان مواجه شدند.

دادگاه‌های قزاقستان طی ماه‌های گذشته چندین بار علیه کارگران معترض و خانواده‌های آنان که در تجمعات شرکت می‌کردند، با فشار شرکت و دولت رای صادر کرده است.

ماه گذشته نیز هفت کارگر اعتصابی توسط پلیس بازداشت و بازجویی شدند و شرکت وست اویل قزاقستان نیز فوراً اخراج آن‌ها را اعلام کرد.

لوک تراینگل دبیرکل ITUC، اعلام کرده بود: برون سپاری خدمات تولید و توزیع انرژی در قزاقستان و ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی موجب شده تا فشار به کارگران این مجموعه از نظر حقوقی و مالی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز