خبرگزاری کار ایران

انتقادِ کارگران شهرداری رودبار از عدم پرداختِ مطالبات‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۹۳

کارگران شهرداری رودبار از ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات خود خبر دادند.

کارگران شهرداری رودبار که تعداد آن‌ها حدود ۸۰ نفر است، بیش از چهار ماه دستمزد معوقه ۱۴۰۰ را دریافت نکرده‌اند؛ در ضمن شهرداری رودبار، به دلیل مشکلات نقدینگی، در پرداخت اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب به کارگران کوتاهی می‌کند.

یکی از این کارگران درباره مطالبات اضافه کاری خود و همکارانش گفت: در این وضعیت بی‌پولی، شهرداری برای کارکنان اداری خود ماهانه تا ۱۲۰ ساعت اضافه کاری پرداخت می‌کند این در حالیست که کارگران خدماتی (بجز تعداد کمی) با ۱۲ ساعت کار روزانه از دریافت اضافه کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری محروم هستند.

وی افزود: چند ماه از شروع فصل سرما می‌گذرد اما شهرداری هنوز برای پاکبانان، چکمه و بادگیر تهیه نکرده است؛ ما بدون چکمه در گل و باران، کار نظافت و تمیزکاری شهر را انجام می‌دهیم.

این کارگر شهرداری رودبار در ارتباط با شرایط کار خود و همکارانش گفت: وضعیت شهرداری  رودبار بسیار نامناسب است و کارگران پاکبان و فضای سبز لباس گرم زمستانی خود را از اهالی هدیه می‌گیرند. اما مسئولان در شهرستان پیگیر مشکلات کارگران و پرداخت مطالبات آنها نیستند.

انتقادات این کارگران به شرایط وخیم اقتصادی در حالی صورت می‌گیرد که شهرداری رودبار، مشکلات مالی و کمبود نقدینگی را دلیل اصلی شرایط می‌داند. مجموعه شهرداری معتقد است بخش بزرگی از مشکلات فعلی، نتیجه سوءمدیریت مدیران قبلی شهرداری است این در حالیست که شهردار فعلی نیز با شکایت اعضای شورای شهر با رای شبعه ۳۵ دیوان عدالت اداری از سمت خود عزل شده اما کارگران می‌گویند هنوز حکم اجرا نشده و شهردار در محل کار خود حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز