خبرگزاری کار ایران

اعتراض کادر درمان ایالت کالیفرنیا به کمبود نیرو و حقوق/ کارکنان معترض اخراج می‌شوند/ بیماران ساعت‌ها در صف می‌مانند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۰۷

انجمن پرستاران کالیفرنیای آمریکا قرار است تا ماه مارس تصمیمی جدی برای مقاومت دربرابر بدتر شدن اوضاع بگیرد که این تصمیم می‌تواند شامل اعتصابات نامحدود و نامنظمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، کارکنان بخش بهداشت و درمان بیمارستان‌های لس‌آنجلس در اعتراض به موضوع کمبود تجهیزات و شرایط شغلی در مرکز درمانی مرکزی گارفیلد این شهر تجمع کردند. 

پرستاران و کادر اورژانس بیمارستان‌های این شهر آمریکا نیز روز سه‌شنبه در مرکز پزشکی گارفیلد در پارک مونتری تجمعی برگزار کردند و قرار است امروز نیز دست به یک اعتصاب ۲۴ساعته بزنند. 

یکی از پرستاران این مرکز می‌گوید: ما آنقدر در مرکز درمانی با کمبود تجهیزات و نیرو مواجه هستیم که باید برای رساندن تجهیزات تنفس مصنوعی میان تخت‌های بیمارستان بدویم! 

اما لیو یک دانشجوی پزشکی که در مراکز بیمارستانی لس‌آنجلس به عنوان رزیدنت خدمت می‌کند، به لس‌آنجلس تایمز می‌گوید: ما در محیط کار به ندرت وقت خالی برای نشستن پیدا می‌کنیم و این موضوع بسیار بدن و روان ما را تحلیل می‌برد. 

یک پرستار ۴۳ساله نیز می‌گوید: گاهی این شرایط برای خود بیماران نیز خطرناک بوده و در درمان آنان به ویژه در بخش عفونی و تنفسی که نیاز به خدمات فوری دارند، خطرناک است. بسیاری از ما از نظر استانداردهای فوریت‌های پزشکی به جای سه یا چهار نفر کار می‌کنیم. 

این وضعیت باعث شده دستیاران پرستاری، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، کارکنان خدمات بیمارستان و سایر کادر درمان خشمگین شده و تجمعاتی را برپا کنند. 

کارکنان دیگر مراکز درمانی ایالت کالیفرنیا نیز می‌گویند که احتمالا به این مجموعه اعتراضات خواهند پیوست که حدود ۱۱۰۰ نفر از کادر درمان شهر لس‌آنجلس را شامل می‌شود. 

کارمندان در هر چهار بیمارستان بزرگ خیریه و خصوصی شهر لس‌آنجلس می‌گویند که توسط مدیریت، بیش از حد مجاز استثمار می‌شوند و حقوق آنان نیز افزایش نیافته است و مدیران بیمارستانی نیز به دلیل کمبود بودجه حاضر به مذاکره بر سر قرارداد و استخدام نیستند. 

خسوس رودارته، مسئول مکزیکی الاصل پذیرش در بخش اورژانس بیمارستان گارفیلد می‌گوید: بیمارانی که باید در بیمارستان بستری شوند، اغلب باید شش تا هشت ساعت منتظر بمانند تا توسط یکی از پرسنل پزشکی متخصص مجموعه ویزیت شوند و ترافیک کاری بسیار زیاد است. 

حدود هزار نفر از پرسنل بیمارستان لنکستر نیز وضع مشابهی دارند. انجمن پرستاران کالیفرنیای آمریکا قرار است تا ماه مارس تصمیمی جدی برای مقاومت دربرابر بدتر شدن اوضاع بگیرد که این تصمیم می‌تواند شامل اعتصابات نامحدود و نامنظمی باشد. 

کارکنان بیمارستانی مرکز پزشکی سنت فرانسیس نیز که ماه گذشته در اعتراض به کمبود کارکنان و مراقبت ناکافی از بیماران و عدم افزایش مزد ۵ درصدی تحصن کرده بودند، ماه گذشته از سوی این بیمارستان خصوصی که تحت پوشش کلیساهای خیریه است، از کار برکنار شدند. 

هفت نفر از پرستاران و کادر اورژانس و دانشجویان رزیدنت معترض که این اعتصاب را سامان داده بودند نیز به فوریت توسط مدیریت آنهم بدون تسویه حساب کامل اخراج شدند. 

تنش‌ها در بیمارستان سنت فرانسیس زمانی بیشتر شد که یکی از نمایندگان مجلس آمریکا در این ایالت نسبت به‌ عدم رسیدگی در این بیمارستان به مقامات ایالتی شکایت برده و خواهان اصلاحات اساسی در نظام صنفی و بهداشتی بیمارستان‌های آمریکا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز