خبرگزاری کار ایران

اعتراض فعالان کارگری به اهانت‌ مقاماتِ هندی به کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۲۱

فعالان کارگری هندی معتقدند: ساندراش وزیر صنایع و معاونش، با نظرات خود؛ سبب افزایش خشونت‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تایمز هندوستان، کارگران عضو تشکل کارگری دولتی حزب حاکم در کنگره هند، در ایالت اوتار کاندرا و اوتار پرادش، به دلیل اظهارات تحقیرآمیز یکی از وزرای دولت علیه کارگران، دست به اعتراض زدند. 

کارگران عضو کنگره حزب حاکم، آدمک‌های وزیر توهین‌کننده هندی را در مرکز ایالت اوتار کاندرا سوزاندند. 

ساندارش وزیر صنایع هندوستان چندی پیش در واکنش به اعتراضات پرتعداد کارگری پس از روی کارآمدن دولت ناندرا مودی در هند، خطاب به کارگران گفته بود که باید برای برخی کارگران که اقدامات خشن را به نام فعالیت صنفی انجام می‌دهند، پرونده جنایی باز شود. 

فعالان کارگری هندی معتقدند: ساندراش وزیر صنایع و معاونش، با نظرات خود؛ افزایش خشونت‌ها را سبب می‌شوند. ساندراش یک ریاکار است که در جلسه نیمه علنی کارگران جوان معترض هندی را «عقب مانده» خوانده بود. 

به همین ترتیب، کارگران عضو اتحادیه صنفی حزب حاکم در اعتراض به این اظهارات در مقابل دفتر معاون وزیر صنایع جمع شده و دست به اعتراض زدند. 

آن‌ها خواستار پیگرد قانونی علیه هگده (معاون وزیر) و ساندراش به دلیل اظهارات توهین آمیزشان شدند. 

کارگران عضو حزب حاکم بهارات «BJP»، گفتند: BJP به‌عنوان حزب حاکم باید با اخراج وزیر و معاون توهین کننده وی، حتما وجهه خود را حفظ کند تا بتواند حمایت کارگران را پشت خود حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز