خبرگزاری کار ایران

مسدود شدن جاده‌های هندوستان توسط کشاورزان در اعتراض به قیمت خرید نیشکر و بدهی کارخانه‌داران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۸۵۰

کشاورزان هندی می‌گویند قیمت تعیین شده دولتی بسیار پایین است و حتی کفاف هزینه مزد کارگران نی‌بر با قیمت مصوب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه تایمز هندوستان، کشاورزان هندی جاده‌های ایالت کولهاپور هند را به دلیل اعتراض به قیمت مقطوع دولتی نیشکر مسدود کردند. 

این کشاورزان تولیدکننده نیشکر که یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید نیشکر در جهان را در این ایالت مدیریت می‌کنند، به قیمت مصوب دولتی برای خرید محصولات‌شان اعتراض کردند. 

کشاورزان هندی می‌گویند قیمت تعیین شده دولتی بسیار پایین است و حتی هزینه مزد کارگران نی‌بر را نیز با این میزان قیمت مصوب کفاف نمی‌دهد. 

بسته شدن جاده‌های منتهی به این ایالت، باعث ترافیک سنگین در ۴۸ ساعت گذشته شد و پلیس ایالتی تهدید به برخورد با کشاورزان کرده است. تعدادی از معترضان نیز تاکنون بازداشت شده‌اند. 

اتحادیه کشاورزان این ایالت در بخش نیشکر خواستار افزایش قیمت ۴۰۰ روپیه‌ای به ازای هر تن نیشکر خرد شده شدند اما دولت تاکنون در جریان مذاکرات و بحث‌ها درخواست آن‌ها را اجابت نکرده است. 

کشاورزان می‌گویند محصولات نیشکر به جز بحث تولید قند، در زمین تولید کاغذها و محصولات خاص و همچنین الکل و اتانول سود هنگفتی را به جیب شرکت‌های بزرگ در هندوستان وارد کرده است اما کشاورزان فقیر از این سود انبوه دولت و کارفرمایان بزرگ صنعتی بی‌نصیب هستند. 

آنها همچنین به انبوه بدهی کارخانه‌های دولتی و خصوصی به کشاورزان در هند معترض هستند و معتقدند با همین قیمت اندک نیشکر نیز بسیاری از کارخانه‌ها پول محصولات خریداری شده را به موقع نمی‌دهند و کشاورزان را بدهکار کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز