خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران زن در اعتراض به سختی و ساعت کار در شمال هند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۴۴

ساعت کار طولانی و پرداخت حقوق غیرمنطبق با میزان سختی کار، از جمله دلایل تجمع کارگران زن صنعت پوشاک هند در روز گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه هندی نیوکلیک، جمع قابل توجهی از زنان کارگر صنعت پوشاک هند شاغل در شرکت چندملیتی میلز چلسی در شهرهای گوروگرام و هاریانا با فراخوان اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به وضعیت شغلی تجمع کردند. 

ساعت کار طولانی و پرداخت حقوق غیرمنطبق با میزان سختی کار، از جمله دلایل تجمع کارگران زن صنعت پوشاک هند در روز گذشته بود. 

چندین سال است که کارگران این شرکت در مورد «اخراج غیرقانونی، استثمار سیستماتیک و اخراج اعضای اتحادیه‌های کارگری در مجموعه» تحت آزار و اذیت قرار دارند. آمارنات شارما دبیرکل اتحادیه کارگران پوشاک شمال هندوستان با ابراز گلایه کارگران گفت: پنج سال است که کارگران با اخراج ناعادلانه خود را و رفتار شرکت با نیروی کار زن را در مجامع مختلف مطرح کرده‌اند اما هیچ مقامی به این مسئله رسیدگی نکرده است. 

صنعت نساجی و پوشاک نقشی اساسی در اقتصاد پر جنب و جوش هند دارد. این سهم ۱۰ تا ۱۳ درصد صادرات ملی است. هند با افتخار در میان پنج تولیدکننده برتر نساجی و پوشاک قرار دارد. اما فراتر از آمار، این قدرت برتر در تولید پوشاک در هندوستان به مدد استثمار وحشتناک کارگران و به ویژه زنان کارگر هندی به دست آمده است. 

یکی از گلایه‌های زنان کارگر هندی این است که نمی‌توانند به مرخصی بروند و برخی مجبورند در روزهای استراحت بدون دستمزد و حق اضافه کار کار کنند. همچنین شکایت‌هایی در مورد «رفتار نامناسب» و آزار کلامی و فیزیکی کارگران زن مطرح شده بود که اعتراضات گسترده‌ای را در ماه میلادی گذشته در چند ایالت شمالی هندوستان سبب شد. با این حال دولت راست‌گرای هند هیچ اقدامی در جهت مهار این گونه رویدادها انجام نداد. 

یکی از کارگران زن می‌گوید: ما حتی برای خوردن ناهار نیز وقت آزاد نداریم و دقیقا در زمان کار و پشت دستگاه باید با عجله غذا بخوریم. این عملا هر روز مثل یک شکنجه است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز