خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

شهید سلیمانی از بهترین مصادیق کارگر مسلمان بود/ حضور جامعه کارگری در‌انتخابات برای افزایش قدرت کشور ضروری‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۶۲۰

مراسم اجتماع بزرگ کارگران در حرم مطهر امام خمینی با عنوان «در مسیر حاج قاسم» با حضور بخشی از جامعه کارگری استان تهران، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم، پس از تشییع ۱۸ شهید گمنام جنگ تحمیلی از مقابل مقبره امام خمینی(ره) ، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در میان شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی و از بسترسازان ظهور حضرت ولیعصر (عج) است. ایشان شخصیتی متواضع، متدین، پر کار، فرهنگ‌ساز، و به‌ تعبیر رهبری صاحب مکتب بود. 

وی‌ افزود: شهید سلیمانی روستازاده‌ای متدین و از دامن خانواده‌ای بزرگوار متولد شد. وی در نوجوانی برای حمایت از خانواده‌اش و رهایی آنان از فقر کارگری کرد. اگر بخواهیم مصداق خوبی از یک کارگر معرفی کنیم، یکی از بهترین مصادیق آن به‌عنوان یک کارگر مسلمان، شهید سلیمانی است. نقل است که در همان سنین دستان‌شان بدلیل کار ساختمانی زمخت و آسیب دیده شده بود.

مرتضوی تصریح کرد: شهید سلیمانی از فضیلت‌های انقلاب اسلامی ما محسوب می‌شد. وی با شروع جنگ همه امورات زندگی خود را متوقف کرده و در عرصه‌های مختلف حضور یافت. هم تربیت نیروی انسانی و هم دفاع از حدود و صغور کشور، از آرمان‌های ایشان بود. حاج قاسم به دنبال تبدیل تهدید به فرصت بود. ایشان با حضور در میدان، هژمونی دشمن را شکست و اکنون مشاهده می‌کنید که استیلای استکبار در منطقه شکسته و امروزه دولتمردان آمریکایی در خاک خود نیز امنیت ندارند. 

وی تاکید کرد: امروزه نه تنها ملت‌های مسلمان که هر انسان روشن بین و آزاد اندیشی در جبهه مبارزه با استکبار قرار دارد و این نتیجه مکتب شهید سلیمانی بود. آنان عاملی به نام داعش برای نابودی و بدنام سازی جهان اسلام را بکار بردند و حاج قاسم با ایجاد محور مقاومت، مبارزه با داعش را به فرصتی برای شکل گیری محور مقاومت تبدیل کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سطح جهانی شهید سلیمانی نه فقط یک سردار نظامی که در همه عرصه‌های دیپلماتیک، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح جهانی اثرگذار بود. وقتی گروه‌ها و دولتمردان منطقه در شرایط حساس گرفتار می‌شدند، ابتدا به سمت حاج قاسم سلیمانی دست یاری دراز می‌کردند.

مرتضوی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در نیم قرن گذشته با کمک استکبار جهانی در برابر کشورهای عربی پیروز و قدرت خود را مستحکم کرد. اما با شکل گیری جبهه مقاومت،  همان رژیم با آن همه تجهیزات و بیشترین جنایت و بمباران ، پس از سه ماه از عهده یک باریکه کوچک بر نیامد.

وی تاکید کرد: سکوت مرگبار در شورای امنیت سازمان ملل و برخی کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسراییل حاکم است، که این مساله موجب سرافکندگی آنان در قبال آیندگان است. بالغ از ۲۰ هزار شهید و قتل عام بیش از ۸ هزار کودک زخم بزرگی است که واکنش به آن ماهیت بسیاری را عیان کرده است. 

وزیر کار در ادامه خطاب به کارگران بیان کرد: نقش کارگران در انقلاب و دفاع مقدس نقشی بی بدیل است. ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری موید این ادعا است. خنثی سازی فتنه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن با حضور کارگران و ید طولایی آنان ممکن شد. در این رابطه رهبر انقلاب ما را به مشارکت در انتخابات مجلس در اسفندماه امسال رهنمون دادند. حضور جامعه کارگری در راستای راهبرد مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات و رقابت پذیری، به قدرت کشور خواهد افزود و این امر ضروری است. 

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور در ضرورت ایجاد مجلس قوی در پس انتخابات پرشور گفت: مجلس قوی موجبات استحکام نظام خواهد بود و این بیان آیت الله رئیسی انشالله جامه عمل خواهد پوشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز