خبرگزاری کار ایران

پایان اعتراض ۱۲روزه کارگران آب معدنی داماش/ دو ماه حقوق پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۵۳

روز گذشته کارگران آب معدنی داماش پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات خود با کارفرما به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنطور که منابع کارگری در کارخانه آب معدنی داماش گزارش داده‌اند؛ حدود ۴۰ کارگر این کارخانه از روز ۲۲ آذر ماه به‌ عدم دریافت دو تا سه ماه مطالبات مزدی، نداشتن بیمه تکمیلی و لباس وکفش کار و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

اما این کارگران اعلام کردند: روز گذشته تعدادی از آن‌ها با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردند که در نتیجه آن کارفرما با پرداخت دو ماه حقوق به حساب هریک از کارگران وعده پیگیری مابقی مطالبات صنفی کارگران را داد.

به گفته آن‌ها، مطالبات کارگران دو تا سه ماه حقوق بود که کارفرما در روز‌های اعتراض در دو نوبت به حساب کارگرانی که دو ماه حقوق طلبکار بودند یک ماه حقوق و کارگرانی که سه ماه حقوق دریافت نکرده بودند دو ماه حقوق واریز کرد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در ارتفاعات شهرستان رودبار واقع شده زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای جدید که از تقریبا سه سال پیش مالک کارخانه شده به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت به موقع مطالباتمان است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز