خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه جهانی سندیکاهای کارگری درباره کارگران مهاجر:

مهاجرت نیروی کار محصول مداخلات سرمایه‌داری نئولیبرال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۸۳

UITBB اعلام کرد: به محض ورود، مهاجران، این گروه از نیروی کار جهان با استثمار بی‌رحمانه توسط کارفرمایان کشور مقصد مواجه می‌شوند که اغلب با تایید چراغ خاموش دولت‌ها همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه اتحادیه جهانی سندیکاهای کارگری (UITBB)، این اتحادیه به مناسبت روز جهانی مهاجرت؛ بیانیه‌ای درباره گسترش این پدیده صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: 

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی که با فقر، جنگ، ویرانی همراه بود و روز جهانی مهاجران را گرامی می‌داریم. 

تشکل UITBB تأکید می‌کند که وضعیت مهاجران کارگر هرگز ناشی از انتخاب داوطلبانه آنان نیست، بلکه نتیجه مداخلات سرمایه‌داری و سیاست‌های نئولیبرالی است. هیچ فردی، چه مرد، چه زن و چه کودک، با میل به سفر خطرناک در دریاهای مواج یا از طریق زمین‌های برای تغییر محل زندگی و کار خود نمی‌پردازد؛ بلکه مهاجرین از سر ضرورت برای بقا این کار را انجام می‌دهند. 

به محض ورود، مهاجران، این گروه از نیروی کار جهان با استثمار بی‌رحمانه توسط کارفرمایان کشور مقصد مواجه می‌شوند که اغلب با تایید چراغ خاموش دولت‌ها همراه است. 

در بیشتر کشورها تدابیر محدودکننده اعمال می‌شود و مهاجرین از حق کار با تمام مزایایی که به کارگران محلی اعطا می‌شود، محروم می‌شوند، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی توسعه می‌یابد و بذر جنبش‌های راست‌گرا و بیگانه ستیز رشد پیدا می‌کنند. 

علاوه بر این، تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از تشکل‌یابی جهانی کارگران مهاجر و پیوستن آن‌ها به اتحادیه‌های کارگری انجام می‌شود. 

این موضوع ذاتاً طبقاتی است و رویکرد و پاسخی طبقاتی را نیز می‌طلبد. UITBB از جنبش مترقی اتحادیه‌های کارگری می‌خواهد تا ادغام مهاجران را در جوامع میزبان تشویق کنند و مشارکت آن‌ها را در امور صنفی حمایت نمایند. 

UITBB با ابراز همبستگی تزلزل ناپذیر با همه افراد مهاجر، به ویژه کارگران مهاجر در صنعت ساخت و ساز، از اعضای خود می‌خواهد که فعالانه از این افراد حمایت کنند و در مقابل نفوذ نیروهای دست راستی که به‌دنبال استثمار مهاجران و شکستن وحدت کارگران جهان هستند، سکوت نکنند. 

تاکید می‌کنیم که کارگران صرف‌نظر از رنگ، مذهب، زبان یا محل اصلی، دارای منافع مشترکند. با توجه به این موضوع، ما از اعضای خود می‌خواهیم تا اقداماتی را برای بزرگداشت روز جهانی مهاجر امسال سازماندهی کنند و حس اتحاد فراگیر را در جنبش جهانی کارگری تقویت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز