خبرگزاری کار ایران

افزایش کفِ مزدی کارگران خارجی برای تمدید اقامت در انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۱۳

وزیر کشور انگلستان می‌گوید: دولت انگلیس حداقل آستانه حقوق کارگران ماهر خارجی را به ۳۸۷۰۰ پوند (۴۸۸۰۰ دلار) در سال افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، مقامات بریتانیا برای تمدید اقامت کارگران خارجی در این کشور، شرط ماهر بودن را از سال‌ها پیش گذاشتند و برای تشخیص این امر، حداقل حقوق تشخیصی معین کردند که در صورت کمتر بودن مزد کارگران خارجی در مقایسه با کارگران ماهر داخلی، برای مهاجرت آن‌ها مشکل روادید به وجود خواهد آمد. حال دولت انگلستان حداقل کف مزد برای تشخیص کارگر ماهر را نیز افزایش داده است. 

دولت انگلستان؛ این افزایش را به بهانه‌ی حفظ نیروی کار ماهر داخلی و عدم بهره‌گیری از نیروی کار ساده‌ی خارجی و مهاجر به کار بسته است تا فرصت‌های شغلی ساده را برای مردم بومی این کشور حفظ کند. 

وزیر کشور انگلستان (جیمز کلورلی) در این رابطه می‌گوید: دولت انگلیس حداقل حقوق کارگران ماهر خارجی را به ۳۸۷۰۰ پوند (۴۸۸۰۰ دلار) در سال افزایش خواهد داد. 

دولت بریتانیا بسته‌ای از اقدامات را برای کاهش مهاجرت نیروی کار به بریتانیا آماده و اعلام کرده است، از جمله برنامه‌هایی برای افزایش حداقل حقوق لازم برای کارگران خارجی برای اخذ شرایط دریافت ویزای کار که از سال جدید میلادی (۲۰۲۴) اجرا می‌شود. 

هدف از این اقدام افزایش حداقل حقوق است که طبق آن مهاجران به بریتانیا باید یک سوم شغل خود را کسب کنند، پس از مهاجرت خالص در سال ۲۰۲۲ که فشار زیادی بر نخست وزیر (ریشی سوناک) برای اقدام وارد کرد. 

میزان بالای مهاجرت قانونی بیش از یک دهه است که بر چشم‌انداز سیاسی بریتانیا تاثیر داشته و سوناک به‌عنوان نخست‌وزیر وعده داده است که کنترل بیشتری را پس از انتقاد قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار از او تا انتخابات سال آینده، به دست خواهد آورد. دولت‌های متوالی تحت رهبری حزب محافظه‌کار وعده داده‌ بودند که مهاجرت را کاهش دهند اما همواره در اجرای طرح‌های خود توفیق کافی را کسب نکرده بودند. 

وزیر کشور جیمز کلورلی گفته است: دولت حداقل آستانه حقوق کارگران ماهر خارجی را از سطح فعلی ۲۶۲۰۰ پوند (۳۳۰۰۰ دلار) به ۳۸۷۰۰ پوند (۴۸۸۰۰ دلار) افزایش می‌دهد و فهرست مشاغل را اصلاح می‌کند. البته در این فهرست استثناهایی هم وجود خواهد داشت. قوانین سختگیرانه در مورد اینکه آیا کارگران می‌توانند خانواده خود را به این کشور ببرند یا خیر نیز در انگلستان اجرا شده است. 

این اقدامات می‌تواند منجر به اختلافات جدیدی میان کارگران با صاحبان مشاغل و دولت بر سر بازار کار شود؛ بازار کار ملتهبی که در سال‌های اخیر با توجه به فشردگی آن در بریتانیا و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در این سال‌ها در استخدام کارگران ماهر تا جای ممکن تلاش کرده است. 

آمار ماه گذشته نشان داد که مهاجرت خالص سالانه به بریتانیا در سال گذشته به رکورد ۷۴۵ هزار نفر رسید و از آن زمان در همان سطوح بالا باقی مانده است. 

کلورلی وزیر کشور انگلیس گفت: این بسته به علاوه کاهش در تعداد افراد وابسته به دانش آموز به این معنی است که در سال‌های آینده حدود ۳۰۰ هزار نفر کمتر از سال گذشته به بریتانیا آمده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که کل مهاجرت در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۱۶ میلیون نفر بوده است. اداره آمار ملی انگلیس (ONS) در ماه مه اعلام کرد که ۹۲۵ هزار نفر از افرادی که در سال ۲۰۲۲ وارد کشور شدند، اتباع غیر اتحادیه اروپا بوده، که ۱۵۱ هزار نفرشان از اتحادیه اروپا و ۸۸ هزار نفر از آن‌ها شهروندان خود بریتانیا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز