خبرگزاری کار ایران

اعتصاب دو هزار معدنچی آفریقای جنوبی در زیر زمین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۳۰

شرکت ایمپالا پلاتینیوم آفریقای جنوبی اعلام کرد پس از برگزاری تحصن زیرزمینی بیش از ۲۲۰۰ کارگر بر سر مطالبات حقوقی و شغلی، عملیات در معدن پلاتین بافوکنگ راسیمون که اخیراً از دولت توسط این شرکت چندملیتی خریداری شده بود، متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، بیش از ۲۲۰۰ نفر از کارکنان یک معدن پلاتین در راسیمون آفریقای جنوبی دست به اعتصاب زدند. 

شرکت ایمپالا پلاتینیوم آفریقای جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که پس از برگزاری تحصن زیرزمینی بیش از ۲۲۰۰ کارگر بر سر مطالبات حقوقی و شغلی، عملیات در معدن پلاتین بافوکنگ راسیمون که اخیراً از دولت توسط این شرکت چندملیتی خریداری شده بود، متوقف شده است. 

این آخرین مورد از موج تحصن‌های زیرزمینی در معادن آفریقای جنوبی توسط کارگران است. طی دو ماه گذشته، اعتراضات مشابهی در معادن باکونبانگ، وسایزوه و معدن مودر شرقی و چند معدن دیگر طلا، نقره، پلاتین و… بر سر مطالبات دستمزد و نمایندگی تشکل کارگران گزارش شده است. 

اتحادیه ملی کارگران معدن آفریقای جنوبی (NUM)، اظهار می‌کند که یک نبرد طولانی برای تصاحب معادن آغاز شده است. معادن خصوصی‌سازی شده ثروت زیادی دارند ولی در مقابل حقوق کمی به کارگران می‌دهند و برخی پیمانکاران معادن نیز پس از خصوصی‌سازی فوراً اقدام به تعدیل نیرو به شکل غیرقانونی کردند. 

اتحادیه کارگران می‌گوید علاوه بر مزد و حقوق و دیگر مسائل قراردادی و شغلی، تاکنون ۱۳ کارگر معدن در شرق هندوستان به خاطر عدم ایمنی شغلی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز