خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار مازندران:

چرا باید همه سیاست‌ها از تهران به استان‌ها منتقل شود؟ / برای انتخابات به افراد دلسوز مردم و جامعه رای دهید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۱۷۸

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: تا زمانی که خواسته‌های خود را مطرح نکنید ما دولتی‌ها به شما پاسخ‌گو نخواهیم بود، باید در راستای استیفای حقوق کمیته‌های تخصصی داشته باشیم، در مازندران در سه جانبه‌گرایی ضعیف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در کرمانشاه برگزار شد.  

حامد رضوانی در این مراسم گفت: فصل ششم قانون کار از مهم‌ترین فصل‌های قانون کار است که درباره تشکل‌ها است و تاکید دارم که تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند؛ تشکل‌های موجود استان ما مطالبه‌گر نیستند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ادامه داد: من نگران این نیستم که تشکل‌ها مقابل من یا اداره‌کل من قرار گیرند، ما محدودیت منابع انسانی داریم، دولت گفته امور باید به مردم واگذار شود، تشکل‌ها همین مردم هستند و باید مطالبه‌گر و پیگیر حقوق خود از دولت باشند.

تشکل‌ها برای کارگران برنامه داشته باشند

این مسئول عنوان کرد: تشکل‌ها باید برای کارگران برنامه داشته باشند، البته در حوزه بیمه کارگران ساختمانی تلاش شده است.

به گفته رضوانی معیشت شما به ماده 41 قانون کار گره خورده اما چرا باید همه سیاست‌ها از تهران به استان‌ها منتقل شود و چرا ما نباید کمیته تخصصی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اجناس در استان مازندران حتی از تهران هم گران‌تر است، جلسات مشابه شورای عالی کار باید در استان هم برگزار شود، باید سبد خانوار و میزان درآمد مورد نیاز در مازندران تعیین شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: بیشتر کارفرمایان مخالف تشکل‌ها هستند، باوجود این در مازندران 800 تشکل داریم که برای دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان شکل گرفته‌اند.

قانون برای حمایت از تشکل‌ها ضعف دارد

وی با تاکید بر نقش تشکل‌های صنفی در پیگیری حقوق گفت: ضعف قانون وجود دارد و تشکل‌های کارگاه‌ها دست به عصا راه می‌روند، من نمی‌گویم به خیابان‌ها بیایید تا دشمنان سوءاستفاده کنند، برگزاری جلسات با نمایندگان راه‌حل است وظیفه دارند که به حرف شما گوش کنند، مگر می‌شود نماینده‌ای رای بخواهد اما به حرف پدران و پیشکسوتان خود گوش ندهد.

این مسئول با اشاره به انتخابات گفت:  این ضعف ما است که انتخاب درست نداریم، در انتخابات پیش رو همه را برای حضور پای صندوق‌های رای تشویش کنید، اما به افرادی رای دهید که دلسوز جامعه و مردم باشند، دنبال جایگاه خود و جابجا کردن نیروهای خود نباشند.

رضوانی اظهار کرد: هر چقدر اتحاد و همدلی شما بیشتر باشد، مطمئن باشید اتفاق‌های بهتری برای شما رقم خواهد شد، حوزه روابط کار تخصصی است و چون من منابع انسانی کافی برای استیفای حقوق شما ندارم، باید از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کنیم.

امروز آخرین روز برگزاری اردوی 2 روزه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز