خبرگزاری کار ایران

در نشست انجمن‌های صنفی کارگران شرکت‌ توزیع برق با سه نماینده مجلس تاکید شد؛

مجلس از طرح ساماندهی قراردادهای سازمان‌ها قاطعانه حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۹۶

نمایندگان مجلس در دیدار با روسای انجمن‌های صنفی کارگران شرکت‌های توزیع برق بر پیگیری مسئله ساماندهی قراردادها و امنیت شغلی کارکنان این مجموعه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مسئولان انجمن‌های صنفی کارگری و نمایندگان نیروهای شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور صبح امروز (14 آذر ماه) در مجلس برگزار شد. 

در این نشست، نصرالله دریابیگی (نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی)، بابایی کارنامی (رییس فراکسیون کارگری مجلس)، حمیدرضا حاجی بابایی (رییس کمیسیون تلفیق) و ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) حضور داشتند. 

در این دیدار؛ نصراله دریابیگی (دبیراجرایی خانه کارگر مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی) ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان مجلس در بحث تصویب قوانین و نظارت برحسن اجرای آن‌ها به اهمیت و جایگاه برجسته کار و کارگر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: به امید گره‌گشایی از مشکلات کارگران خدمت سه نفر از خادمان شریف جامعه کارگری رسیده‌ایم. مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از کارگران تاکید فرموده و عدالت و توسعه را لازم و ملزوم هم می‌دانند و بدون شک مجلس و دولت و قوه قضاییه به تاسی از بیانات ایشان همراه و حامی قشر محترم کارگری هستند. 

در این نشست؛ علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی اقدامات ارزنده‌ی این فراکسیون در بررسی و مرتفع نمودن مسائل و مشکلات کارگران کشور، بر حمایت قاطع و همه جانبه از کارگران و رسیدگی به معیشت، امنیت شغلی و رفع مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های همراه با فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی است و نگاه ویژه‌ای به مقوله برقراری عدالت در سرمایه‌های انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی خود دارد. 

رییس فراکسیون کارگری مجلس ضمن استقبال از طرح پیشنهادی وزارت نیرو (پیش‌نویس تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی) آن را نافی و مغایر با طرح ساماندهی کارکنان دولت ندانست. 

حاجی بابایی هم با اشاره به تبدیل وضعیت معلمان شرکتی و قراردادی در زمان وزارت خود، سرمایه‌های انسانی را مهمترین رکن یک وزارتخانه عنوان کرده و گفت: وجود قراردادهای متعدد و متنوع و تبعیض در بین منابع انسانی مصداق بارز برده‌داری نوین است و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و اجرای آن به معنای پایان برده‌داری نوین در سازمان‌هاست. 

ولی اسماعیلی نیز در این نشست با اشاره به جلسات متعدد این کمیسیون اجتماعی با نمایندگان دولت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ساماندهی کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی را خواست عمومی و یک مطالبه ملی دانست و تأکید کرد: نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی، کمیسیون تلفیق و فراکسیون کارگری به‌عنوان وکلای ملت تا تصویب نهایی و ابلاغ تبدیل وضعیت از طرح ساماندهی کارکنان دولت حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز