خبرگزاری کار ایران

اقبال شاکری خبر داد؛

تشکیل فراکسیون کارگری با حضور ۷۰ نماینده در مجلس/ قرارداد‌های کار در اولویت بررسی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۱۳۵

نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: بررسی قرارداد‌های کار در اولویت بررسی این فراکسیون قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) عنوان کرد: جامعه کارگری با مسائل مختلفی رو‌به‌رو هستند که ازجمله آنها می‌توان به بحث قرارداد‌های کار اشاره کرد. موضوع قرارداد‌های کار یک بحث تخصصی است و نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در نظر دارند به این موضوع ورود پیدا کرده و مشکلات را رفع کنند.

وی با بیان اینکه برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۰ میلیون نفر در کشور مشاغل رسمی دارند اما بدون قرارداد یا با قرارداد‌های بسیار کوتاه مدت کار می‌کنند، بیان کرد: این موضوع به ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک نمود زیادی دارد. برای احقاق حق این افراد و رسیدگی به وضعیت آنها لازم است مداخلاتی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به ویژه در بحث بیمه تامین اجتماعی باید ورود کرد و وضعیت کارگران غیررسمی را ساماندهی کرد.

او با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم به محض تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، وضعیت کارگران به ویژه در بحث قرارداد‌های کار را در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: باید به این موضوع به گونه‌ای ورود کنیم که هم دغدغه کارگران و هم دغدغه کارفرمایان است.

شاکری همچنین از تشکیل فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم خبر داد و عنوان کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ نماینده مجلس در این فراکسیون حضور خواهند داشت. این فراکسیون تشکیل جلسه می‌دهد و با برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه آن مشخص می‌شود. هدف این است که در این فراکسیون مسائل مختلف کارگری ازجمله همان قرارداد‌های موقت کار مورد بررسی قرار گیرد و ساماندهی شود.

او گفت: از سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با مسائل کار درخواست داریم در مورد موضوعات مختلف این حوزه طرح‌های خود را به نمایندگان مجلس ارائه کنند تا تصمیمات مناسب در این زمینه اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز