خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

افزایش سن بازنشستگی کمکی به سازمان تامین اجتماعی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۶۳

علی بیگی گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی نه تنها به پایداری منابع و خود سازمان تامین اجتماعی کمکی نمی‌کند، بلکه به‌دلیل بی‌انگیزگی و ناامیدی شاغلین نسبت به شرایط سخت بوجود آمده برای بازنشستگی، به فرار بیمه‌پردازی دامن می‌زند.

به گزارش ایلنا، واکنش‌ فعالان کارگری و بازنشستگی به مصوبه مجلس در خصوص افزایش سن و سابقه بازنشستگی همچنان ادامه دارد. 

اولیا علی بیگی (رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با بیان اینکه «افزایش سن وسابقه نه تنها به پایداری سازمان تامین اجتماعی کمکی نمی‌کند بلکه فرار بیمه‌پردازی را تشویق می‌کند» گفت: قوانین تحت عنوان برنامه‌های توسعه در کشور باید دارای سه شاخصه مهم رشداقتصادی، گسترش مشارکت سیاسی و اجتماعی در جامعه باشد. اما متاسفانه طراحان و تصویب کنندگان برنامه توسعه هفتم با غفلت از این موارد درخصوص افزایش سن و سابقه در این شرایط خاص و بدون اقناع و جلب رضایت ذی‌نفعان وعدم مشورت با تشکل‌های کارگری و همچنین بدون در نظرگرفتن مشکلات فراوانی که جامعه کارگری درمحیط کار با آن روبه‌رو هستند (مانندعدم امنیت شغلی، عدم تعیین دستمزد منطبق با تورم واقعی وعدم رعایت ایمنی و بهداشت شغلی) موجبات نارضایتی شدید کارگران که بخش عظیمی از جمعیت فعال جامعه هستند را فراهم کرده است. 

وی افزود: قطعا این مصوبه مجلس نه تنها به پایداری منابع و خود سازمان تامین اجتماعی کمکی نمی‌کند، بلکه به‌دلیل بی‌انگیزگی و ناامیدی شاغلین نسبت به شرایط سخت بوجود آمده برای بازنشستگی، به فرار بیمه‌پردازی دامن می‌زند. همچنین مشارکت سیاسی و اجتماعی در جامعه را به شدت تضعیف و امنیت پایدار در کشور را دچار چالش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز