خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

افزایش سن بازنشستگی عادلانه‌ نیست/ شورای نگهبان مصوبه مجلس را تایید نکند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۲۸

نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور گفت: حل مشکل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی با مایه گذاشتن از جان و جوانی کارگران راهکار درست و عادلانه‌ای نیست.

جمال ملا نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: تصویب افزایش سن بازنشستگی از طرف وکلای ملت، موجب نگرانیِ جامعه کارگری شده و آنها را به نوعی از مجلس ناامید کرده است.

به گفته وی، حل مشکل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی با مایه گذاشتن از جان و جوانی کارگران راهکار درست و عادلانه‌ای نیست.

ملا افزود: برخی مسئولان قصد دارند عدم مدیریت درست و ناتوانی در سروسامان دادن به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را با مایه گذاشتن از جان و جوانی کارگران زحمتکش جبران نمایند و از آنجا که نمی‌خواهند از پاداشهای آنچنانی و حیف و میل پول‌های این صندوق‌ها چشم‌پوشی کنند پس مجوز جبران این کمبودها و ناترازی‌ها را از نهاد قانونگذاری یعنی مجلس گرفتند و از این طریق، تسلط خود را بر این صندوقها گسترش می‌دهند.

وی با بیان اینکه «چیزی که عیان است این است که کارگران در شرایط معیشتی چندان مناسبی به سر نمی‌برند و انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند چه برسد به اینکه بیشتر سر کار نگه داشته بشوند» ادامه داد: حال که مصوبه جدید مجلس بیرون آمده، کارگران  برخلاف نظر وزیر کار، امید به زندگی و آینده را صفر می‌بینند.

نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور در ادامه گفت: چرا وقتی هر سال افزایش بسیار ناچیزی برای ترمیم دستمزد کارگران در شورایعالی کار تصویب می‌شود صدای مجلس و دولت در دفاع از این قشر مظلوم درنمی‌آید؛ حتی در سال ۱۴۰۱ که افزایش ۵۷ درصدی برای دستمزد کارگران رقم خورد خیلی‌ها این افزایش را عامل تورم در کشور دانستند و البته همین مخالفت‌ها هم باعث شد که برای سال ۱۴۰۲ افزایش ناچیز ۲۷ درصدی اعمال بشود؛ هرچند که دستمزد فریز شد ولی باز نتوانستند تورم را کاهشی یا مهار بکنند بلکه شیب تورم تندتر هم شد.

او در پایان گفت: در چنین شرایطی، کارگران از شورای نگهبان درخواست دارند که چنین مصوبه ضد کارگری‌ای را که روح و جان قشر کارگری را نشانه رفته تایید نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز