خبرگزاری کار ایران

پژوهشگران ایرلندی نیز به جنبش افزایش مزد پیوستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۹۶

پژوهشگران ایرلندی در اعتراضات اخیر خود می‌گویند: ما بیشتر کارگر هستیم تا دانشگاهی!

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آیریش تایمز، پژوهشگران و محققان دانشگاه‌های سراسر ایرلند در تظاهراتی در دوبلین، کورک و گالووِی در منطقه خودمختار ایرلند، در روز جمعه ششم اکتبر با فراخوان کارزار افزایش دستمزد جامعه دانشگاهی، به اعتراضات موجود در اروپا برای افزایش حداقل دستمزد پیوستند. 

این پژوهشگران که اغلب مدارک کارشناسی ارشد و دکترا دارند، در خلال این اعتراضات می‌گویند: ما بیشتر کارگر هستیم تا دانشگاهی! 

سازمان کارکنان تحصیلات تکمیلی (PWO) در ایرلند استدلال می‌کند: حمایت دولت در مورد بخش پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور به اندازه کافی نیست و تنها ۳۰ درصد از محققان احتمالاً از افزایش دستمزد پیشنهادی بهره می‌برند. 

این سازمان همچنین معتقد است که اعضای آن، در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و همچنین تحقیقات و کارهای مطالعاتی خارج از تدریس نیز برعهده آنان است و وظایف دیگری را هم در کنار آن مثل شرکت در جلسات و نشست‌های مشورتی دولتی انجام می‌دهند، لذا باید به عنوان نیروی کار ثابت شناخته شوند تا هم دسترسی بهتری به ویزا داشته باشند و هم علاوه بر افزایش حقوق، مشمول بیمه نیز باشند. 

کانر ردی، رئیس سازمان کارکنان تحصیلات تکمیلی ایرلند می‌گوید: نگرانی عمده برای بخش قابل توجهی از کسانی که با ما همکاری می‌کنند وجود دارد که آیا از حداقل‌های کارگری بهره‌مند خواهند بود یا خیر! 

وی می‌افزاید: برخی محققان مهمان خارجی به این کشور آمده‌اند تا در موقعیت بهتری از کشور خود کار کنند اما این روزها می‌گویند که ماندن در کشورشان بهتر از حضور و خدمت‌رسانی علمی به ایرلندی‌ها است. آنان تلاش می‌کنند که از ایرلند خارج و در سایر کشورهای غرب اروپا ساکن شوند. 

آنچه که ما دریافتیم این است که طی یکی دو دهه اخیر، تعداد فزاینده‌ای از مسئولیت‌ها در دانشگاه‌ها بر دوش ما افتاده است و در ازای آن باوجود افزایش قابل ملاحظه هزینه‌ها، چیزی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز