خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی سازمان جهانی کار برای ایجاد شتاب‌دهنده اشتغال و تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۹۷

مدیران سازمان جهانی کار می‌گویند شتاب‌دهنده جدید ایجاد شده توسط نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و سایر اهداف این سازمان در حوزه بازار کار و حمایت از نیروی کار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، سازمان جهانی کار بیش از یک هزار میلیارد تومان (۲۱ میلیون یورو) برای ایجاد یک شتاب‌دهنده جهانی در حوزه اشتغال و تامین اجتماعی هزینه کرده است. 

مدیران سازمان جهانی کار می‌گویند شتاب‌دهنده جدید ایجاد شده توسط نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و سایر اهداف این سازمان در حوزه بازار کار و حمایت از نیروی کار خواهد داشت. 

آلمان، بلژیک و اسپانیا اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران عضو سازمان جهانی کار برای ایجاد شتاب دهنده جهانی اشتغال و تامین اجتماعی بودند. 

حمایت از ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی و کار شایسته و گسترش چتر پوشش تامین اجتماعی جهانی به یک میلیارد بیمه شده جدیدتر، از اهدافی بوده که این شتاب‌دهنده برای آن ایجاد شده است. 

شتاب‌دهنده جهانی با ایجاد مشارکت بین آژانس‌های سازمان ملل متحد، شرکای اجتماعی بخش خصوصی، بانک جهانی و سایر نهادهای مالی بین المللی (IFI) در جهت تجمیع و تحلیل داده‌های موجود و صدور راهکارهای علمی در جهت سیاست‌گذاری حوزه کار عمل می‌کند. 

گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار) می‌گوید: شتاب‌دهنده جهانی که بر اساس استانداردهای بین‌المللی کار ساخته شده است، با کمک به همسویی سیاست‌های ملی دولت‌ها با سیاست‌های جهانی حوزه بازار کار، زندگی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این به نوبه خود یک ضریب مثبت در فعالیت‌های سازمان جهانی کار نیز ایجاد می‌کند، یک دایره فضیلت‌مند که تأثیر کلی اجتماعی و اقتصادی سیاست‌ها و اقدامات ملی را تقویت می‌کند. 

در بین این کشورها اسپانیا ۱۰ میلیون یورو به صندوق توسعه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مشاغل مناسب اعطا و در زمینه توسعه تامین اجتماعی جهانی یک بسته ۱ میلیون یورویی به مکانیسم مالی مشترک سازمان ملل متحد و بانک جهانی ارائه داده است. 

برخی کشورهای اروپای شرقی و آفریقای مرکزی در اولویت کاری این شتاب‌دهنده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز