خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال:

بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۶۹

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، محمود کریمی بیرانوند روز شنبه - سی اردیبهشت - در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی از شعارها و اهداف عالیه دولت مردمی سیزدهم است، اظهار کرد: هر سال برای تحقق این مهم برنامه ریزی می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۲۱۲ هزار فرصت شغلی جدید برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود که در این راستا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد ثبت شده و تاکنون میانگین صحت سنجی کشور نیز با ثبت ۹۵۰ هزار کد ملی صورت گرفته و تمام اطلاعات جزیی در خصوص این افراد موجود است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است ادامه داد: میزان اشتغال ثبت شده سامانه رصد در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور استخدامی، بیش از ۱۲۰ هزار کدملی هم در بخش دولتی ایجاد اشتغال شده بود که مجموع این ۲، هدف یک میلیون شغل دولت مردمی را بیش از تعهد، محقق کرده است.

کریمی بیرانوند در خصوص مجموع کد اجباری و مشاغل و حرف تامین اجتماعی در ۱۴۰۱ نیز تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید اجباری، مشاغل و حرف در این سازمان ثبت شد که به معنای ایجاد شغل است.

وی با بیان اینکه برای امسال نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدفگذاری شده است، گفت: سال ۱۴۰۱ کمترین نرخ بیکاری ۲۰ سال اخیر در کشور تجربه شد و این نرخ به ۹ درصد رسید که در دولت‌های قبل بی سابقه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز