خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۰۲ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در کشور هستند

کد خبر : ۱۱۶۶۳۴

کشور ما با بازه شش تا ۵۰ ماهه اعطای بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش، یکی از بالا‌ترین سقف‌های این نوع بیمه را در جهان دارد و اگر نسبت به مقوله اصلاح فرهنگ کار اقدام جدی صورت نگیرد در آینده با مشکلات بیشتری در حوزه کارو تولید روبرو خواهیم شد.

ایلنا: مدیر کل پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان شهریور سال جاری حدود ۲۰۲ هزار نفر در کشور از صندوق بیمه بیکاری مقرری دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایلنا، کریم یاری در همایش تخصصی روابط کار که در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد افزود: با محاسبه ساده حاصل ضرب مقرری متوسط ۶۸۰ هزار تومانی برای هر بیمه شده بیکاری در این تعداد، عددی قابل تامل به دست می‌آید که کاهش آن هماهنگی و همکاری جدی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های دخیل در چرخه کار را طلب می‌کند.
وی افزود: کشور ما با بازه شش تا ۵۰ ماهه اعطای بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش، یکی از بالا‌ترین سقف‌های این نوع بیمه را در جهان دارد و اگر نسبت به مقوله اصلاح فرهنگ کار اقدام جدی صورت نگیرد در آینده با مشکلات بیشتری در حوزه کارو تولید روبرو خواهیم شد.
یاری به تنظیم مفاد بیمه بیکاری در سال ۶۶ و تصویب آن در سال ۶۹ اشاره و تصریح کرد: این قانون در بحبوحه جنگ تحمیلی و برای حمایت و ساماندهی کارگرانی وضع شد که بنا به شرایط جنگی آن زمان بصورت غیرارادی و ناخواسته کار خود را از دست داده و برای تامین مایحتاج خانواده خود با مشکل مواجه می‌شدند اما اکنون باید نسبت به اصلاح این قانون با هدف حفظ کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کرد.
وی با اشاره به آمار بالای بیمه شدگان بیمه بیکاری در آذربایجان شرقی گفت: آمار بالای این استان نسبت به متوسط کشوری می‌طلبد که سازمان‌هایی چون تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برگزاری سمینارهایی آموزشی برای مجریان بیمه بیکاری و نیز شناسایی و ارزیابی موضوعاتی مانند اشتغال مجدد و اشتغال پنهان نسبت به کاهش این آمار اقدام کنند.
مدیر کل پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: بر همین اساس در یک ماه آینده سامانه‌ای برای شناسایی دقیق مقرری بگیران بیمه بیکاری و تفکیک افرادی که اشتغال مجدد و یا اشتغال پنهان دارند، در تهران طراحی و اجرا می‌شود که امیدواریم در دو تا سه ماه آینده چنین سامانه‌ای در آذربایجان شرقی نیز راه اندازی شود تا بتوان با شناسایی دقیق افراد واجد شرایط بیمه بیکاری، از هدر رفت منابع صندوق جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز