خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان خبر داد؛

تصویب و ابلاغ طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ایِ کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۱۴۸

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان از تصویب و ابلاغ طرح بخشودگی جرائم بیمه ایِ کارفرمایان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان مرتضوی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال، مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و در راستای کمک به کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی گفت: با تصویب هیات وزیران و اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی، بخشنامه اعمال مشوق‌های حمایتیِ اشتغال و تولید، صادر و ابلاغ شد.

مرتضوی افزود: طبق بخشنامه صادره، کارفرمایان بدهکار می‌توانند از بخشودگی جرائم بیمه‌ای بهره‌مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: براساس این بخشنامه، کارگاه‌های کوچک دارای تا ۵۰ نفر بیمه شده و کارگاه‌های متوسط دارای بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر بیمه شده، در عرصه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و شرکت‌های دانش بنیان تا پایان مرداد مهلت دارند از این مشوق‌ها برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان شرط برخورداری از این مشوق‌های حمایتی را حفظ سطح اشتغال کارگاه‌های تولیدی به نسبت اسفند ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری در فهرست کارفرمایی، درخواست خود را ثبت کرده و واحد‌های اجرایی این اداره کل هم موظف هستند با بررسی موارد، حداکثر تا ۱۰ روز، نظر کارشناسی خود را اعلام کنند. 

مرتضوی در پایان اضافه کرد: کارفرمایان بدهکار جرایم بیمه‌ای با تقسیط ۱۲ ماهه‌ی بدهی خود از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم بهره‌مند شده و در صورتی که بدهی خود را برای ۱۸ ماه، ۲۴ ماه و یا ۳۶ ماه تقسیط کنند، به ترتیب ٨۵ ، ٧۵ و یا ۵۰ درصد جرائم آن‌ها بخشیده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز