خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم رونمایی از ۳۷۳ طرح تعاونی:

عنایت ویژه دولت سیزدهم به بخشِ تعاون/ سهم تعاون در اقتصاد ۶درصداست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۱۵

وزیر کار گفت: ۳۷۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۶هزار و ۳۸۴ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۸هزار و ۴۵۴ نفر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از ۳۷۳ طرح تعاونی، صبح امروز، ۷ شهریور ماه، با حضور صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر، در ساختمان وزارت کار برگزار شد. 

صولت مرتضوی، وزیر کار، در این مراسم گفت: ۳۷۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۶هزار و ۳۸۴ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۸هزار و ۴۵۴ نفر، امروز در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید. ما امروز به صورتِ نمادین، عملیاتِ تکمیلیِ ۶ طرح را به صورت تصویری اعلام کردیم.

وی گفت: از ویژگی‌های این طرح‌ها، اشتغال‌زایی، کاهش هزینه‌های اجرای طرح و مردمی بودن آن است. تقریبا از مبلغِ ۶ هزار و ۳۸۴ هزار تومان، ۹۱درصد منابع مردم است. هنر تعاون، مردمی کردن منابع مردم با استفاده از تسهیلات بانکی بوده است. مسئله‌ی اصلی ساماندهی منابع عمومی، یعنی اهرم کردن مختصر منابع بانکی و دولتی با منابع عمومی است. 

وزیر کار با اشاره به اهمیت بخش تعاون در ایجاد اشتغال گفت: اشتغال خوبی در بهره برداری از این طرح‌ها ایجاد می‌شود و این بخشی از طرح‌ها است. اقدامات خود را در بخش تعاون ادامه می‌‎دهیم تا به اهداف تعاون و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و سند توسعه تعاون برسیم. 

وی گفت: در حال حاضر سهم بخش تعاون از اقتصاد حدود ۶درصد است. در تلاش هستیم هر ساله بتوانیم ۲ درصد سهم تعاون را بالا ببریم. باید به سمت اصلاح حکمرانی تعاون که همان حکمرانی مردم است، حرکت کنیم.

وزیر کار افزود: طبق اسناد بالادستی، سهم تعاون در اقتصاد باید به ۲۵درصد برسد که به دلایلی تاکنون از این اهداف عقب مانده‌ایم اما در دو سال دولت سیزدهم عنایت ویژه‌ای به بخش تعاون شده است. 

مرتضوی گفت: اکنون بالغ بر ۱۱۰هزار تعاونی فعال در کشور در زمینه‌های مختلفِ اقتصادی در تولید، صنعت و معدن و کشاورزی و همچنین در حوزه توزیع و خدمات وجود دارد. اگر بخواهیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم نیاز به سطح بالاتری از مشارکت مردمی  داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز