خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مطرح کرد:

صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه در دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۷۰

به دنبال افزایش سرمایه صندوق ضمانت توسعه هستیم

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم حدود ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده در حالیکه در ۱۲ سال پیش از آن مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت در حوزه تعاون صادر شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، در نشست خبری‌ که روز یکشنبه، ۲۹ مردادماه، به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: از عمر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون حدود ۱۴ سال می‌گذرد. این صندوق، یک صندوق حمایتی است که ریسک تسهیلات و منابع اعتباری شرکتهای تعاونی را با توجه به استطاعتِ خود پوشش می‌دهد. در دولت سیزدهم حدود ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده در حالیکه  ۱۲ سال پیش از آن مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت در حوزه تعاون صادر شده بود. 

وی تاکید کرد: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده است که در مجموع رشد بیش از ۵۸ درصدی در این حوزه به ثبت رسید. سال گذشته نزدیک ۷۷ درصد ضمانت‌نامه‌ها در بخش کشاورزی صادر شد و ما تمرکز خود را بر این بخش بیشتر کردیم، این در حالی است که در سال‌های گذشته این سهم حدود ۳۵ درصد بود و بیشتر ضمانت نامه‌ها مربوط در حوزه خدمات و صنعت بود. 

محمدی همچنین از کاهش کارمزد برای شرکت‌های تعاونی به ۶۰ درصد خبر داد و گفت: همچنین با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری ۱۰۰ درصد تسهیلات خرد برای زنان سرپرست خانوار در این مدت پوشش داده شد. همچنین سعی کرده‌ایم با تفاهم نامه‌هایی به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و طرح‌های تعاونی ورود داشته باشیم. 

او تاکید کرد: تعهد ۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای زنان سرپرست خانوار در اشتغال خرد در سال گذشته ارائه شد که تا به‌حال ۷ میلیارد تومان این مبلغ محقق شده و تا پایان سال به عدد تعهد شده خواهیم رسید. 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در ادامه گفت: افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را در دستور کار داریم که در حال حاضر سرمایه‌ی آن بسیار ناچیز است و امیدواریم امسال اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد و سرمایه صندوق را افزایش دهیم. 

او همچنین تاکید کرد: تسهیلگری در حوزه دیجیتالی کردن خدمات این صندوق و ضمانت الکترونیکی در این راستا دنبال می‌شود. امید که در این حوزه درگاه مشترک معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز