خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد:

افزایش ۱۸۷درصدیِ تسهیلاتِ بانک توسعه تعاون

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۳۹

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات نیز از تسهیلات پرداختی ۳۱۰هزار میلیارد ریال به ۵۸۱هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم که رشد ۱۸۷درصدی داشته است. در این دو سال تقریبا بیش از ده سال گذشته خالص پرداختی تسهیلات به بخش تعاون داشت‍ه‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شیخ حسینی (مدیرعامل بانک توسعه تعاون) در نشست خبری‌ که روز یکشنبه به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: در ابتدای دولت منابع بانک توسعه تعاون ۳۲۶ هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر ۵۷۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است، به طوریکه برای این دو سال ۲۵۳هزار میلیارد ریال منابع ما افزایش یافته است. ۵۰ درصد منابع مذکور در حوزه منابع ارزان قیمت برآورد می‌شود. 

وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات نیز از تسهیلات پرداختی ۳۱۰هزار میلیارد ریال به ۵۸۱هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم که رشد ۱۸۷درصدی داشته است. در این دو سال تقریبا بیش از ده سال گذشته خالص پرداختی تسهیلات به بخش تعاون داشت‍ه‌ایم. 

شیخ حسینی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما در دولت سیزدهم افزایش سرمایه بانک بوده است. سرمایه بانک قبلا ۲۸هزار میلیارد ریال بود که امروز به ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده است؛ یعنی ۳۵هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته‌ایم. بانک توسعه تعاون از سال ۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ زیان ده بود و این زیان انباشته ۱۵هزار میلیارد ریال بوده است. خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ بر اساس فعالیتهای عملیاتی بر ریل سودده‌ای قرار گرفتیم. البته بانکهای توسعه‌ای معمولا به دنبال سود نیستند و باید تکالیف اساسنامه‌ای و ماموریت اصلی خود را انجام دهند اما بنا نیست زیان‌ده باشند و باری برای دولت ایجاد کنند. 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک ما به عنوان بانک دولتی در همه تکالیفی که در حوزه حمایت از اشتغال و تولید و تعاونی‌ها تعریف شده، بانک عامل بوده است. ما در همه تکالیف پرداختی در حوزه پرداخت تسهیلات بخش‌های مختلف بیش از ۹۰ درصد تکلیف را انجام داده‌ایم. همچنین در حوزه رسالت اجتماعی بخش تسهیلات نیز بیش از ۹۰ درصد سهمیه خود را، به ویژه در بخش جهش مسکن، ۱۰۰درصد به تعهدات خود عمل کردیم. 

وی گفت: اواخر سال قبل برداشت از بانک مرکزی را به صفر رساندیم و در بازار غیربانکی نیز بدهی خاصی نداشتیم. در حوزه نقدینگی نیز ناترازی در بانک توسعه تعاون رقم نخورده است. تلاش ما اتخاذ سیاست‌ها و برنامه ریزی در حوزه انضباط مالی و انجام تکالیف است. همچنین به دنبال آن هستیم که در سال ۱۴۰۴ بانک اول در حوزه ارائه خدمات اعتباری و مالی به تعاونی‌ها در بستر دیجیتال شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز