خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

۲ میلیون ۸۰۰ هزار کارگاه در کشور فعال هستند که تنها ۳ هزار ۸۰۰ نفر بازرس برای آن‌ها داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۷۵

سمیه گلپور با تبریک روز بهداشت حرفه‌ای گفت: از دیرباز گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است و یکی از بهترین حوزه‌ها برای ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و نقص ایمنی همین بحث بهداشت حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار «محیط کار ایمنی و بهداشتی حق اساسی و بنیادی نیروی کار» به مناسبت روز بزرگداشت بهداشت حرفه‌ای صبح امروز در بستر اینترنت با حضور کارشناسان این حوزه و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. 

سمیه گلپور (رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران) با تبریک روز بهداشت حرفه‌ای گفت: از دیرباز گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است و یکی از بهترین حوزه‌ها برای ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و نقص ایمنی همین بحث بهداشت حرفه‌ای است. 

وی با تاکید بر حوزه زنان و خانواده در بازار کار گفت: زنان و خانواده در فضای کار ایران مظلوم‌تر هستند. طبق آمار مرکز آمار ایران اکنون ۲ میلیون ۸۰۰ هزار کارگاه در کشور فعال هستند که تامین، حفظ و بازرسی ایمنی شغلی آن‌ها با بازرسی رخ می‌دهد که اکنون تنها ۳ هزار ۸۰۰ نفر بازرس داریم. ما معتقدیم در این شرایط اسفناک بازرسی باید از ظرفیت موجود و بالقوه تشکل‌های کارگری و بازرسان بهداشت حرفه‌ای استفاده کرد. 

گلپور تاکید کرد: فرآیند آموزش و فرهنگ‌سازی بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌ها نیازمند قانون‌گذاری بیشتر است. طبق آمار سازمان جهانی کار سالانه بیش از ۳۷۴ میلیون کارگر سالانه دچار حوادث کار می‌شوند. این نشان می‌دهد که نه تنها در ایران که این یک مشکل جهانی است و نباید در این حوزه‌عدم توجه داشت. 

این فعال کارگری زن با اشاره به بغرنج بودن مشکلات بهداشت حرفه‌ای کار برای زنان گفت: وضعیت رسیدگی و ارتقای ایمنی شغلی زنان بسیار بدتر از مردان است و باید در این حوزه رسیدگی و آموزش و بازرسی بیش از پیش مدنظر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز