خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در وبینار بزرگداشت روز بهداشت حرفه‌ای:

بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی نباید تجاری سازی شود/ بیماری‌های ناشی از کار ممکن است بیش از بیماری‌های ویروسی گسترش یافته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۵۲

علیرضا محجوب گفت: بیماری‌های متعددی از نحوه نشستن و کار کردن وجود دارد که شاید از بیماری‌های ویروسی بیشتر گسترش داشته باشد که ناشی از کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار «محیط کار ایمنی و بهداشتی حق اساسی و بنیادی نیروی کار» به مناسبت روز بزرگداشت بهداشت حرفه‌ای صبح امروز در بستر اینترنت با حضور کارشناسان این حوزه و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. 

در این نشست علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) گفت: بیماری‌های متعددی از نحوه نشستن و کار کردن وجود دارد که شاید از بیماری‌های ویروسی بیشتر گسترش داشته باشد که ناشی از کار است. 

وی افزود: مبارزه با بیماری‌های حرفه‌ای و شناخت آن و حرکت جهت آن با بخشنامه دولتی و دستور ممکن نیست بلکه برگزاری جلسات حوزه ایمنی و نشست‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی لازم است. 

دبیرکل خانه کارگر در ادامه اظهار کرد: متاسفانه افرادی حوزه بهداشت حرفه‌ای را تجاری‌سازی می‌کنند در صورتی که جان انسان قابل تجاری‌سازی نیست. ما در این حوزه باید به دنبال تقویت تشکل‌های کارگری و جذب مشارکت تشکل‌های اجتماعی و کارگری در جهت ترویج بهداشت حرفه‌ای داشته باشیم. 

محجوب ادامه داد: برخی تشکل‌ها به دنبال دادن گزارش‌های فرینده در حوزه بهداشت حرفه‌ای هستند و به دنبال حل مسئله نیستند تا از نظر تجاری بهره‌مندی داشته باشند که این محصول نگاه تجاری به بهداشت حرفه‌ای است. 

وی افزود: سازمان بین المللی کار و انجمن بهداشت حرفه‌ای باید به این نکته توجه داشته باشیم که همواره و همیشه باید به این موضوع توجه کنیم که تلاش‌گران اصلی حوزه بهداشت حرفه‌ای باید بدانند که بحران و مشکل اصلی در حوزه بهداشت و ایمنی در فضای کارگاه‌های کوچک رخ می‌دهد و این کارگاه‌ها آسیب پذیرتر هستند و در این حوزه نظارت و آموزش بهداشت حرفه‌ای بیشتر باید انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز