خبرگزاری کار ایران

حادثه شبکه ریلی کارگران یونان را به خیابان کشاند/ اعتصاب به دلیل فقدان ایمنی کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۶۵

برخورد رو به رو قطار مسافربری با قطار باری در یونان نزدیک به دو هفته پیش خشم عمومی و اعتراضات روزانه را علیه دولت محافظه کار که بارها درخواست اتحادیه‌های راه‌آهن برای بهبود سیستم‌های ایمنی را نادیده گرفته بود، برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از کارگران شبکه ریلی یونان در روز یکشنبه (دیروز) در پایتخت این کشور، آتن، در اعتراض به مرگبارترین فاجعه قطار کشور که در چند دهه گذشته که منجر به مرگ ۵۷ نفر شد، تظاهرات کردند. زیرا بزرگترین اتحادیه‌های کارگری یونان برای اعتصاب سراسری آماده شده بودند. 

طبق این گزارش، برخورد رو به رو قطار مسافربری با قطار باری در یونان نزدیک به دو هفته پیش خشم عمومی و اعتراضات روزانه را علیه دولت محافظه‌کار که بارها درخواست اتحادیه‌های راه‌آهن برای بهبود سیستم‌های ایمنی را نادیده گرفته بود، برانگیخته است. 

بیش از ۱۰ هزار نفر هواداران احزاب چپ، کارکنان بخش دولتی، بازنشستگان و دانشجویان دانشگاه روز یکشنبه در مقابل پارلمان در مرکز آتن تظاهرات کردند. برخی از آن‌ها شعار «قاتلان! را فراموش نخواهیم کرد» را خطاب به مسئولان سر دادند. 

اکثر ۳۵۰ سرنشین قطار مسافربری حادثه دیده، دانشجویان دانشگاه بودند که پس از تعطیلات آخر هفته طولانی از آتن به سمت شمال تسالونیکی حرکت می‌کردند. 

بزرگترین اتحادیه‌های کارگری یونان GSEE و ADEDY که به طور مشترک بیش از دو میلیون کارگر را نمایندگی می‌کنند، در اعتراض به تصادف قطار در روز ۱۶ مارس(چهارشنبه) اعتصاب سراسری برگزار خواهند کرد. 

هفته گذشته، ده‌ها هزار نفر در آتن و سایر شهرهای سراسر یونان در بزرگترین تظاهرات خیابانی که دولت از زمان انتخاب شدن در سال ۲۰۱۹ با آن مواجه شده است، تظاهرات کردند. 

کارگران راه آهن که دست به اعتصابات ۲۴ ساعته زده‌اند، می‌گویند که سال‌ها بی‌توجهی، سرمایه‌گذاری کم و کمبود نیروی کار - میراث دوره بحران بدهی یک دهه‌ای در یونان - از دلایل این رویداد است و مقصر آن دولت محافظه کار یونان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز