خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی و اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان یونان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۷۰

روز یکشنبه کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری تانه‌آ یونان، کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان به طور خاص، با سازماندهی و هدایت اتحادیه صنفی کارمندان یونان ADEDY، فدراسیون کارکنان بیمارستان‌های دولتی یونان (POEDIN) و فدراسیون انجمن‌های پزشکان بیمارستان‌های یونان (OEGNE)، خواهان افزایش حقوق و افزایش نیروی انسانی کمکی در بخش‌های اداری و درمانی شدند. 

آن‌ها روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند. 

یکی از خواسته اصلی آن‌ها تامین نیروی انسانی و تامین مالی بیمارستان‌ها است. 

در عین حال، آن‌ها به خصوصی‌سازی اعتراض کرده و از جمله درخواست بودجه برای بیمارستان‌ها، استخدام کارکنان دائمی و ماندگاری نیروهای کمکی و قراردادی موقت را خواستار شدند. 

اعتصاب ۲۴ساعته آن‌ها تصمیمی بود که در واکنش به‌عدم پاسخگویی مسئولان به مذاکرات تشکل‌های کارمندانی و تشکل‌های کارکنان بخش درمانی گرفته شد. 

در تجمع شکل گرفته از سوی اتحادیه‌های صنفی بخش درمان یونان، افزایش تعداد کادرهای درمان در شرایطی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یونان از کمبود نیرو و فشار زیاد کاری روی پزشکان و پرستاران رنج می‌برند، از مطالبات مطرح شده در کنار افزایش حقوق بوده است. 

همچنین کارمندان برخی ادارات دولتی با مطالبات مشابه با این حرکت همراه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز