خبرگزاری کار ایران

سامان کاشی در آستانه بازگشایی/ کارگران بازگشت بکار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۹۳

واحد تعطیل شده «سامان کاشی بروجرد» بعد از گذشت ۷ سال، با پیگیری مسئولان کشوری و استانی در آستانه بازگشایی است و به زودی کارگران مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان لرستان گفت: پس از گذشت هفت سال از تعطیلی کامل کارخانه «سامان کاشی بروجرد» حدود ۹۵ درصد این واحد تعطیل شده احیا شده و به زودی کارگران آن مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۴۷۰ کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: به کار گرفتن نیروهای بیکار شده قدیمی این کارخانه و پرداخت مطالبات آن‌ها در اولویت است چراکه این کارگران در طول هفت سال گذشته هنوز نتوانسته‌اند برای خود شغلی پیدا کنند.

او گفت: بعد از آنکه کارفرما در سال ۹۳ به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی کارخانه را متوقف کرد، کارگرانی که تا آن زمان در سامان کاشی به صورت رسمی و قراردادی کار می‌کردند با فسخ قرارداد کار، بیکار و مابقی با اجرای مقررات بازنشستگی تعدیل شدند.

به گفته وی؛ شماری از این کارگران بخشی از مطالبات خود را به صورت قسطی دریافت کردند و شماری دیگر هنوز دریافتی نداشته و از قرار معلوم در این ۷ سال به دلیل نبودن امکانات مالی، پرداخت این طلب به تعویق افتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این واحد تولیدی با ۲۵ سال سابقه فعالیت یک واحد دارای نام در استان بود که در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که فشار طلبکاران آن را نیمه فعال و در ادامه تعطیل کامل کرد و کارگران بیکار شدند.

این منبع کارگری گفت: با سفر هیات دولت به استان لرستان و بازدید وزیر صنعت از این کارخانه در زمستان سال گذشته، رئیس جمهور سال ۹۹مصوب کرد با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان کارخانه سامان کاشی به چرخه تولید بازگردد.

این کارگر افزود: پرداخت حقوق معوق کارگران قدیمی این کارخانه جزو ضروریات پروژه احیای سامان کاشی است و کارفرما موظف است پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه، بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز