خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران مخازن پتروشیمی بندرماهشهر به رفع تبعیض در حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۳۳

صبح امروز تعدادی از کارگران شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر به نحوه‌ی پرداخت حقوق و سایر مطالبات صنفی‌ خود اعتراض کردند.

تعدادی از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: ما به تبعیض در پرداخت حقوق بین کارگران این واحد با سایر کارگران پتروشیمی منطقه اعتراض کردیم.

به گفته یکی از کارگران، مجموع کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند. کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر در مقایسه با سایر کارگران (حدود ۳۰ واحد پتروشیمی) مستقر در منطقه از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند.

او با بیان اینکه مجموع دریافتی کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر کفاف معاش زندگی آنان را نمی‌دهد، در تشریح جزئیات مشکلاتشان گفت: چندین سال است ما کارگران از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کردیم اما تغییری در روند قراردادها و میزان دستمزد علارغم افزایش چندبرابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد.

به گفته وی، سطح حقوق کارگران شاغل در پایانه و مخازن پتروشیمی به نسبت کارگرانی که در سایر پتروشیمی‌ها فعالیت دارند حدود ۷ تا۸ میلیون تومان پایین‌تر است و این تبعیض باید برطرف شود.

این کارگر در مورد سایر مطالبات کارگران پایانه گفت: کارگران در اعتراض امروز خود همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، لحاظ شدن حق بهره‌برداری و پاداش و دریافت مزایای مزدی، همانند همکاران رسمی برای افزایش حقوق ها شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز