خبرگزاری کار ایران

سرنوشتِ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران چه شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰۹۱

یک فعال صنفی پرستاران گفت: هنوز قانون تعرفه‌گذاری اجرایی نشده است، انتقادات نیز همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران در انتظار عمل به وعده‌ها در روز پرستار امسال هستند، روزی که دیگر بسیار نزدیک است؛ جواد توکلی (فعال صنفی پرستاران مشهد) در این رابطه می‌گوید: حدود یک ماه به روز پرستار باقی مانده و پرستاران همچنان مورد بی‌مهری مسئولان وزارت بهداشت هستند. قانون تعرفه‌گذاری که به مدت ۱۵ سال بدون اجرا مانده است از اواخر دولت قبل، وعده‌ی اجرا شدنش در سال ۱۴۰۰ داده شد و بدون اجرا ماند؛ سپس وعده‌ی اجرا از دیماه  ۱۴۰۰، اجرا از فروردین ۱۴۰۱، اجرا از شهریور ۱۴۰۱ هم به سامان نرسید تا اینکه قول اجرا از دو هفته بعد از شهریور ۱۴۰۱  هم رسانه‌ای شد.

 به گفته این فعال صنفی، در ابتدای آبان ۱۴۰۱ کماکان از این اجرا خبری نیست و چنین به نظر می‌رسد  با توجه به نزدیکی روز پرستار، اجرای این قانون به روز پرستار امسال  موکول شده تا بار دیگر از آن به عنوان دستاوردی برای پرستاری رونمایی شود.

او ادامه داد: این در حالیست که پرستاران بارها به شیوه‌ی اجرای این قانون و فرمول محاسبه‌ی تعرفه‌ها واکنش نشان داده‌اند و این روش را که خدمات پر تعداد پرستاری را در نیم صفحه خلاصه نموده، بر خلاف اهداف اولیه‌ی تصویب این قانون می‌دانند؛ پرستاران خطاب به مسئولان می‌گویند همان روش اجرای تعرفه‌ی پزشکان را در مورد تعرفه‌های ما اجرا کنید و همان فرمول را به کار بگیرید.

توکلی با بیان اینکه «ظاهراً وزارت بهداشت برای سایر گروه‌ها بسیار منعطف‌تر عمل می‌کند تا جایی که تعرفه‌های پزشکی که در کتابی قطور به چاپ رسیده هر ساله به روز رسانی شده و بر تعدادشان افزوده می‌شود و هم سقف کارانه‌ها برداشته می‌شود» اضافه می‌کند: از طرف دیگر مسئله‌ی فوق العاده خاص همچنان به سامان نرسیده و به کلافی سردرگم تبدیل شده است؛ حال باید دید برنامه وزارت بهداشت در روز پرستار چیست و پرستاران چه راهکاری برای احقاق حقوق خود دارند، حقوقی که سال‌هاست از دست رفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز