خبرگزاری کار ایران

جمعی از پرستاران مطرح کردند؛

سهم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از بودجه ۸۵ هزار میلیاردی وزارت بهداشت، هیچ است/ تکریم پرستاری در روز پرستار نمایشی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۲۰

چطور از تکریم پرستاران حرف می‌زنند وقتی که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با وجود الزامات قانونی بعد از ۱۳ سال اجرا نشده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران می‌گویند: درحالی‌که در لایحه بودجه ۹۹ اعتبارات وزارت بهداشت و درمان ۸۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، حتی ریالی بابت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری کنار گذاشته نشده است. در چنین شرایطی چگونه برای پرستاران مراسم می‌گیرند و حرف از تکریم این شغل می‌زنند.

به گفته آنان؛ وزارت بهداشت علاوه بر اعتباراتی که به صورت مستقیم از بودجه دریافت می‌کند، ارقامی به صورت غیرمستقیم از طریق بیمه‌ها و جیب مردم به دست می‌آورد و گردش مالی این وزارتخانه ۱۱۵ هزار میلیارد تومان است. با این‌حال همچنان بعد از ۱۳ سال عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را کمبود بودجه عنوان می‌کنند.

پرستاران تصریح می‌کنند: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ به تصویب رسیده و در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به اجرای قانون تعرفه‌گذاری شده است. تمام بهانه‌های ممکن گرفته شده است اما هنوز برای اجرای این قانون بهانه می‌آورند. دستور روسای جمهور و معاونین اول پای اجرای این قانون وجود دارد. علیرغم تمامی این اقدامات وزارت بهداشت به دلایل واهی از جمله نداشتن بودجه از اجرای قانون سرباز می‌زند.

به گفته آنان؛ تکریم پرستاران فقط به صورت نمایشی هر سال در روز پرستار تاکید می‌شود اما دریغ از برداشتن یک قدم که برای مطالبات بر زمین مانده پرستاران.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز