خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

توابین به نام اربعین و برای جلب رضایت امام حسین (ع) قیامشان را آغاز کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۰۲۳

دبیرکل خانه کارگر گفت: توابین به نام اربعین و با استناد به سوره اعراف، توبه و قیامشان را برای جلب رضایت امام حسین (ع) آغاز می‌کنند تا در نهایت مسیرشان به جنگ با ابن زیاد و شهادت ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که شامگاه دوشنبه ۲۸ شهریورماه در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: دهه آخر ماه صفر ایام مغتنمی برای سوگواری سالار شهیدان است و هرساله در این ایام در خانه کارگر مراسم برگزار می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مستندات تاریخی از سال‌های نزدیک به واقعه عاشورا افزود: بعد از مرگ معاویه در ۱۳ رجب سال ۶۰ هجری، بحث بیعت گرفتن از امام حسین (ع) برای خلافت یزید آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: مقاومت امام حسین (ع) تا دهم محرم سال ۶۱ هجری ادامه می‌یابد و دعوت کوفیان، سرآغاز حرکت سالار شهیدان به سمت کربلا و ایجاد حماسه عظیم عاشورا می‌شود.

نماینده ادوار مجلس افزود: بزرگداشت اربعین حسینی که در همان سال ۶۱ هجری برپا می‌شود در سال‌های بعد نیز ادامه یافته و این مسیر همچنان ادمه خواهد داشت.

گفتنی است، قبل از سخنرانی علیرضا محجوب، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز طی سخنانی اظهار داشت: مسیر سختی را در محقق شدن مطالباتمان در پیش داریم و برای مسیر سخت نیازمند همکاران پرجرأت هستیم.

صادقی در ادامه گفت: بحث بیمه تکمیلی، بحث درمان و قانون الزام و احیای آن، بحث مبتنی بر ردیف بودجه سازمان تامین اجتماعی و تعیین تکلیف ۲۵ درصد باقیمانده از همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ از مطالبات جدی بازنشستگان است.

صادقی همچنین تصریح کرد: مصداق فرمایش مقام معظم رهبری، بازنشستگان آینه تمام عیار شاغلان هستند و کارگری که در خط تولید کار می‌کند به وضعیت معیشتی بازنشستگان فعلی نگاه می‌کند و هر اتفاقی که برای بازنشستگان می‌افتد به امیدواری یا یاس کارگران تاثیر دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز