خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

برگزاری مراسم اربعین و عزاداری سیدالشهدا (ع) جهانی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۸۶

مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر شامگاه یکشنبه بیست و هفتم شهریورماه در خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که شامگاه یکشنبه بیست و هفتم شهریورماه در خانه کارگر برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت جهانی مراسم اربعین اظهار کرد: علاوه بر بحث شرکت اسرای کربلا در اربعین، ایجاد این سنت حضور جابر بن عبدالله انصاری در کنار مزار سیدالشهدا(ع) و عزاداری‌اش -که واقعه‌ای است که همه علما در آن اتفاق نظر دارند- باعث شده است که امروزه مراسم‌های باشکوهی علاوه بر کربلا در اقصی نقاط دنیا برگزار شود. 

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به جهانی شدن مراسم اربعین و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در کشورهای غیرمسلمان گفت: در عصر حاضر کشورهایی که اکثریت جمعیت شان مسیحی هست میدان اصلی پایتخت‌شان را برای سوگواری حسین تدارک می‌بینند. 

محجوب افزود: اربعین جهانی شده است و حتی در برخی از کشورهای آفریقایی که اکثریت جمعیت آنها مسیحیان هستند عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در میدان اصلی پایتخت آن کشورها برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در کشور تانزانیا که مالکی مذهب هستند امام جماعت مرکز آن کشور در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) شرکت می‌کند و خیابان اصلی شهر سوگوار امام حسین(ع) می‌شود.

نماینده ادوار مجلس افزود: در کشور آفریقای جنوبی نیز اهل تصوف که سنی مذهب هستند در پایتخت میدان بزرگی را برای عزاداری امام حسین (ع) سیاهپوش کرده بودند. 

گفتنی است، قبل از سخنرانی علیرضا محجوب، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز طی سخنانی به لزوم مطالبه گری تشکل‌های کارگری اشاره کرد و افزود: کانون عالی بازنشستگان در سراسر کشور به سمتی حرکت کنند که مطالبه‌گری جامعه کارگری در آن تقویت شود. 

صادقی در ادامه گفت: بیمه‌های مکمل بازنشستگان دچار مشکل شده و با وضعیتی که در حال حاضر مشاهده می‌شود لزوم تغییر شرکت بیمه گر طرف قرارداد بازنشستگان پررنگ‌تر شده است. 

صادقی همچنین تصریح کرد: برخی از بازنشستگان حتی شش ماه بعد از اینکه صورتحساب بیمارستان را پرداخت کرده‌اند، نمی‌توانند پولشان را از شرکت‌های بیمه‌گر تکمیلی دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز