خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

ماندگاری زائران در مرز‌ها به کمتر از نیم ساعت تقلیل‌یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۹۶۷

رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: نخستین سال است که مدت ماندگاری زائران اربعین در مرز‌ها به کمتر از نیم ساعت تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سید مجید میراحمدی در گفت‌وگویی گفت: حدود ۷۰ درصد زائران ما قبل از روز اربعین به مرز‌ها مراجعه کردند. همین همکاری و توجه به توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین باعث شد اتفاقی بسیار استثنایی در حمل و نقل زائران به وقوع بپیوندد که ماندگاری در مرز از ۲۴ تا ۳۶ ساعت به کمتر از نیم ساعت کاهش پیدا کرد البته در مقاطعی با اوج ورود زائران در بعضی مسیر‌ها مدت بیشتری صرف شد، اما متوسط آن نیم ساعت بوده است.

وی علت اصلی این امر را همکاری زائران با ستاد مرکزی اربعین و عمل به همه توصیه‌ها دانست و اظهار داشت: زائران سفر خود را زود آغاز کردند و بازگشتشان را به روز اربعین موکول نکردند و این به ما امکان داد که برنامه ریزی هایمان به طور دقیق اجرا شود.

معاون وزیر کشور درباره آمار بازگشت زوار اربعین به کشور تصریح کرد: براساس آخرین آمار سه میلیون و ۴۶۱ هزار نفر زائر از مرز‌های کشور خارج و سه میلیون و شش هزار نفر وارد کشور شده‌اند.

میراحمدی درباره تردد در مرز‌ها برای بازگشت زائران به کشور خاطرنشان کرد: امسال برای مدیریت این جمعیت سه و نیم میلیون نفری طرح‌ها و برنامه‌های قبلی را که پیش‌بینی کرده بودیم یک به یک اجرا شد. یکی از آنها افزایش مرز‌ها بود که ما بیش از چهار مرز را به سه مرز قبلی اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه مرز باشماق، مرز تمرچین، مرز خسروی و مرز سومار برای انتقال تجهیزات مواکب که به حمدالله برای نخستین سال و تجربه استقبال بسیار خوبی شد، ابراز داشت: برآورد ما این است که در سال‌های آینده حتما از مرز‌های باشماق و تمرچین و همچنین خسروی استقبال بیشتری خواهد شد. هر چند که مرز خسروی امسال استقبال قابل توجهی داشت و به حمدالله چه در خروج از مرز‌ها چه در برگشت از مرز‌ها سهولت و روانی را شاهد بودیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: امسال برای نخستین بار هیچ گونه محدودیت ترافیکی در جاده‌های منتهی به مرز‌ها ترافیکی اعمال نشد و هیچ‌گونه گره ترافیکی نداشتیم و این به علت توسعه زیرساخت‌ها، چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران و مدیریت هوشمندانه پلیس راهور در فراجا بود.

به گفته میراحمدی، با اینکه ما امسال گرمای ۵۰ درجه داشتیم، ولی تا به حال هیچ فوتی به علت گرمازدگی نه در عراق و نه در جوار مرزی ایران نداشتیم و علت آن برنامه‌ریزی‌های دقیق جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت و درمان بود.

وی درباره تردد زوار ایرانی و نیز اتباع خارجی از مرز زمینی بیان کرد: هم‌اکنون تردد از مرز‌های زمینی انجام می‌شود، اما تردد اتباع غیر ایرانی، مطلقا امکان ندارد و عراقی‌ها نمی‌پذیرند. ما دیروز مجبور شدیم چندین هزار تبعه افغانستانی در مرز شلمچه را بازگردانیم و به اتباع خارجی توصیه می‌شود که به هیچ عنوان به مرز شلمچه و به سایر مرز‌ها مراجعه نکنند، ولی اتباع ایرانی بدون روادید همچنان می‌توانند از مرز‌های کشور خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز