خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران آفریقای جنوبی به افزایش هزینه‌های زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۰۹

کارگران اتحادیه‌ها هفته گذشته نیز در پی فراخوان بزرگترین اتحادیه‌های کارگری این کشور در اعتراض به افزایش تورم و قطع سراسری برق، در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی به خیابان‌ آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان، این هفته پرتوریا پایتخت تنها کشور صنعتی قاره آفریقا (آفریقای جنوبی) شاهد اعتراضات گسترده کارگران به رهبری اتحادیه‌های کارگری علیه دولت بود. آن‌ها از دولت خواستند تا در برابر تورم و افزایش هزینه‌ها اقدام حکومتی انجام دهد. 

طبق این گزارش، آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که همچنان درگیر تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا است. 

کارگران اتحادیه‌های این کشور هفته گذشته نیز در پی فراخوان بزرگترین اتحادیه‌های کارگری این کشور در اعتراض به افزایش تورم و قطع سراسری برق، در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی به خیابان‌ها آمده بودند. 

صدها نفر به سوی ساختمان مرکز شهر که دفتر ریاست جمهوری در آن قرار دارد، راهپیمایی کردند. معترضان از سیریل رامافوزا، رئیس جمهور و دولتش خواستند تا افزایش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های زندگی را تحت کنترل درآورند. 

زولینزیما واوی، دبیرکل فدراسیون اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی، به جمعیت گفت: «ما نمی‌توانیم نفس بکشیم!» وی این شعار را با الگوگیری از جنبش «ما سیاهان نمی‌توانیم نفس بکشیم» سال آخر ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا الگوبرداری کرد. 

واوی گفت: «وقتی می‌دانیم که دیروز و امروز، حداقل ۱۴ میلیون نفر مجبور به حذف یک وعده غذایی در روز هستند، نمی‌توانیم با دولت سازش کنیم، زیرا آن‌ها به سادگی توانایی خرید یک بشقاب غذا را ندارند.» 

آفریقای جنوبی به شدت تحت تاثیر همه گیری کروناویروس قرار گرفت و حدود ۲ میلیون شغل طی دوسال و نیم از دست رفت و نرخ بیکاری آن را به ۳۵ درصد رساند. 

تورم این کشور اکنون به ۷.۸ درصد رسیده است و قیمت فزاینده سوخت منجر به خاموشی‌های برقی شده است زیرا شرکت دولتی برق Eskom قادر به تامین برق حرارتی نیست. 

مایک شینگنگ، معاون رئیس کنگره اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی (COSATU)، گفت: «این یک مبارزه اجتماعی است. بدون اقدام، «آینده ما محکوم کارگران آفریقای جنوبی محکوم به فنا است، آینده جوانان ما محکوم به فنا است، لذا اکنون باید بجنگیم!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز