خبرگزاری کار ایران

نگرانی جمعی از کارگران ابنیه فنی تراورس از عدم افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۸۱

جمعی از کارگران ابنیه فنی تراورس می‌گویند: جلوی افزایش حقوق کارگران گرفته شده و فعلا مطالباتمان به صورت علی‌الحساب طبق روال سال گذشته پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس که در خطوط ریلی سراسر کشور کار می‌کنند، از عدم افزایش حقوق خود در سال جاری (۱۴۰۱) گلایه دارند.

به ادعای این کارگران؛ حقوق دریافتی فروردین و اردیبهشت ماه حتی کمتر از دریافتی اسفند سال گذشته بوده است. به همین برخی همکاران آنها در نواحی ریلی زاگرس و درورد لرستان در اعتراض به وضعیت بوجود آمده، فعالیت شغلی خود را محدود کرده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه حدود ۷۰ روز از آغاز سال می‌گذرد و کارگران ابنیه فنی تراورس که تعدادشان به حدود ۷ هزار نفر می‌رسد، هنوز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت خود را تا امروز دریافت نکرده‌اند، افزودند: فعلا علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم تا طبق مصوبه شورای عالی کار افزایش ۵۷ درصدی حقوق برای کارگران ابنیه فنی تراورس همانند سایر کارگران سراسر کشور اعمال شود.

به گفته کارگران ابنیه فنی تراورس؛ نادیده گرفتن مصوبه مزد شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی دستمزد خلاف قانون کار است.

کارگران ابنیه فنی تراورس تاکید کردند آنچه که برای ما مهم است، این است که مصوبه شورای عالی کار هر چه سریعتر برای همه کارگران اجرا شود.

آن‌ها می‌گویند: ما کارگر پیمانکاری هستیم و باید مطابق مصوبه‌ی شورایعالی کار حقوق دریافت کنیم. اینکه حقوق چند هزار کارگر زحمتکش را بعد از این همه گرانی و افزایش قیمت بدون افزایش واریز کنند، درست نیست.

به گفته این کارگران؛ درکنار عدم افزایش حقوق کارگران در این واحد ریلی، کارگران با قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی خود را در خطر می‌بینند. در عین حال برخی مشکلات ناشی از عدم دریافت لباس کار و پرداخت برخی مزایای عرفی و غیره.... همچنان به قوت خود وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز