خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران شهرداری لوشان ادامه دارد/ شورای شهر: یک ماه حقوق‌ تا فردا پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۳۵

کارگران شهرداری لوشان چهار ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند. عیدی آن‌ها نیز کامل پرداخت نشده اما عضو شورای شهر می‌گوید: کارگران امروز تا فردا یک ماه حقوق آذرماه خودرا به همراه مزایا دریافت می‌کنند در عین حال پرداخت مابقی عیدی کارگران نیز به زودی انجام خواهد شد.

کارگران شهرداری لوشان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: ما کارگران شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری لوشان چهار ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم.

به گفته آنها، کارگران شهرداری لوشان حقوق ماهای آذر تا پایان اسفند ماه خود را طلبکارند. عیدی این کارگران نیز طبق مصوبه دیوان عدالت اداری که اخیرا ابطال شده، به صورت کارمندی پرداخت شده و آن‌ها منتظر دریافت مابقی عیدی پایان سال خود هستند.

از قرار معلوم پیش از این مطالبات معوقه کارگران شهرداری لوشان به شش تا هفت ماه می‌رسید که با شروع به کار شورای شهر و شهردار جدید، این مطالبات به چهار ماه کاهش یافته است.

این کارگران از احتمال‌ عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی وعدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

فتحعلی شمسینی (عضو شورای شهر لوشان) درخصوص مورد ادعای کارگران این شهرداری به ایلنا گفت: بعد از آغاز به کار دور ششم شورای شهر، کارگران شهرداری لوشان هر ماه حقوق خود را دریافت کرده‌اند بطوری که یک ماه دیگر از مطالبات معوقه کارگران که مربوط به آذر ماه می‌شود امروز تا فردا پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه منابع مالی شهرداری برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر هزینه‌های شهر کافی نیست، در ادامه گفتک کاهش درآمد شهرداری لوشان باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.

به گفته وی، تجمع عوارض شهر از سال ۹۰ تا به امروز مشکلات زیادی را برای شهرداری و کارگران آن بوجود آورده در عین حال مالیات سرانه‌ای که بر اساس جمعیت به شهرداری اختصاص می‌دهند، کافی نیست.

طبق اظهارات وی، مالیات سرانه دولتی که به شهر لوشان اختصاص می‌یابد بر اساس جمعیت ۱۳ هزار نفری ساکن در آن است این در حالی‌ست که حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت شناور در شهر لوشان وجود دارند که شهرداری لوشان در حال خدمات‌رسانی به آنان است.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه شورای شهر لوشان به‌روز کردن مطالبات معوقه کارگران است در خاتمه از مسئولان استانی درخواست کرد با توجه به افزایش تورم بودجه‌ای که به شهرداری اختصاص داده‌اند برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق کارگران، سایر هزینه‌ای شهر را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز