خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری اروندکنار چهار ماه حقوق طلبکارند/ نهادهای دولتی و خصوصی بدهی‌هایشان را بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۳۶

کارگر شاغل در شهرداری اروندکنار در استان خوزستان ماه‌هاست معوقات مزدی طلبکارند. به گفته کارگران، شهرداری از نهادهای دولتی و خصوصی بابت عوارض طلب انبوه دارد.

کارگران شهرداری اروندکنار با بیان اینکه کارگران این مجموعه در حال حاضر ۴ ماه حقوق معوقه طلبکارند، به خبرنگار ایلنا گفتند: مطالبات ما به حدود نه ماه رسیده بود که حدود ۵ ماه آن پرداخت شده است.

این کارگران با اشاره به اینکه نگرانی ما برای افزایش معوقات است و در این مورد بارها با مسئولان شهری اروندکنار صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از معوقات مزدی کارگران با وصول طلب شهرداری از نهادهای دولتی و خصوصی قابل حل است اما آنها اعتنایی به پرداخت بدهی‌های خود نمی‌کنند.

او با بیان اینکه شهرداری اروندکنار همسان با طلب‌های مالی خود، بدهی معوق نیز دارد که عمده‌ترین آن سازمان تامین اجتماعی است، افزود؛ در حال حاضر شهرداری بدنبال توافق با تامین اجتماعی برای پرداخت اقساطی بدهی خود است تا مشکلات بیمه کارگران را مرتفع کند.

وی ضمن بیان اینکه تلاش مدیریت شهری اروندکنار برای پیگیری مطالبات کارگران شهرداری درخور توجه است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار این شهر پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر است اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده.

او با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین شرکت‌ها و نهادهای دولتی بعید می‌دانم شهرداری بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری اروندکنار همچنان ادامه‌دار است.

به گفته وی، باتوجه به اینکه مبلغ بدهی نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی به شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز