خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز و باوی در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئله‌ی نیروهای مخابرات خوزستان را از طریق وزیر مربوطه پیگیری می‌کنم/ کارگران با شرکت خدمات اول به نتیجه نرسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۶۲

نماینده مردم اهواز گفت: جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت خدمات اول، مدیرعامل مخابرات استان خوزستان و نمایندگان کارگران اخراجی برگزار شد به دلیل عدم همکاری شرکت خدمات اول به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکریم حسینی (نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس یازدهم) در خصوص جلسه‌ی رفع مشکل نیروهای مخابرات استان خوزستان، گفت: پیرو جلسه‌ای که روز جمعه در خوزستان برگزار شد، قرار شد جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت خدمات اول و مدیرعامل مخابرات استان خوزستان و همچنین نمایندگان کارگران در تهران داشته باشیم که این جلسه برگزار و صحبتهای نمایندگان کارگران و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شنیده شد. 

نماینده مردم اهواز گفت: جلسه قریب به سه ساعت طول کشید و پیشنهاداتی برای بازگشت کارگران به کار مطرح شد اما متاسفانه شرکت خدمات اول همکاری نکرد و کار به نتیجه نرسید. 

وی افزود: البته پیشنهادات ما تکلیف قانونی بیشتری را به کارفرما در قبال همه‌ی کارگران تحمیل نمی‌کرد و صرفا به دنبال این بودیم که کارگران اخراج شده با اطمینان خاطر بیشتری به کار برگردند که متاسفانه شرکت خدمات اول مسیری را طی می‌کند که این کار صورت نگیرد. 

حسینی گفت: پیشنهاد ما این بود که کارگران بدون اینکه تاریخی مشخص شود قراردادی امضا کنند. در اینصورت شرکت پیمانکارِ خدمات اول تا زمانی که با شرکت مخابرات پیمان دارد در قبال کارگران متعهد است و بعد از آن که پیمان او با کارفرمای اصلی به پایان رسید، طبق ماده ۱۲ قانون کار این تعهد به پیمانکار بعدی منتقل می‌شود. 

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: من این مسئله را از طریق نایب رئیس اول مجلس و وزیر مربوطه دنبال می‌کنم تا کارگران به کار خود برگردند. 

حسینی در پایان در پاسخ به اینکه چرا شرکت پیمانکار حاضر به تبعیت از احکام مراجع حل اختلاف نیست، گفت: برخی مواقع شرکتهای پیمانکاری از درون شرکتهای دولتی و یا خود شرکت اصلی بیرون می‌آیند و اعضای هیأت مدیره‌ی شرکت پیمانکار سمت‌های مهمی در شرکت اصلی دارد، به همین دلیل قدرت این شرکت‌های پیمانکاری زیاد است. ما نیز به همین دلیل موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و دغدغه‌ی خاطر کارگران را درک می‌کنیم.

گفتنی است؛ حدود ۷۰ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان دو دوره بدون قرارداد زیر نظر شرکت پیمانکار خدمات اول به کار خود ادامه دادند. این کارگران با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رای گرفتند. مطابق رایی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز